۶۰ درصد ناوگان آمبولانس تربت حیدریه بیش ۱۵ سال عمر دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: ۶۰ درصد ناوگان آمبولانس این شهرستان بیش از ۱۵ سال عمر دارد یعنی از سقف عمر استاندارد عبور کرده است و برای نگهداری و سرپانگه داشتن آن هزینه سنگینی پرداخت می‌شود.

جواد امیری روز دوشنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل(سوم تا دهم آبان‌ماه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرسودگی ناوگان آمبولانس عمده‌ترین چالش این نهاد خدمات اجتماعی و این بدان معناست که سیستم ناوگان حمل و نقل ما نیاز مبرم به امدادرسانی از سوی مسوولان بالادستی دارد.

وی ادامه داد: با این وجود اجازه ندادیم میانگین حضورمان در صحنه های حوادث از نرخ استاندارد کشوری یعنی در مناطق شهری کمتر از هشت و در مناطق جاده‌ای کمتر از ۱۵ دقیقه، بیشتر شود.


رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بیان این که ظرف ۲ سال اخیر پنج پایگاه جدید جاده‌ای و شهری در این شهرستان به بهره‌برداری رسید افزود: البته با اضافه شدن این پایگاه‌ها هیچ ناوگان آمبولانسی اضافه نشد و ما تنها از امکانات موجود مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، پایگاه‌های یاد شده را تجهیز کرده ایم.

امیری تعداد کنونی نیروی اورژانس این منطقه را ۱۵۰ نفر اعلام و اظهار کرد: برای امسال مجوز جذب ۲۲ نفر برای فوریت‌های پزشکی را دریافت کرده‌ایم.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha