بیش از یک میلیون سالمند در تهران زندگی می‌کند

تهران بزرگ - ایرنا - معاون شهردار منطقه یک با اشاره به الینکه بر اساس آخرین سرشماری‌های انجام شده یک میلیون و ۱۰۹ هزار سالمند در تهران زندگی می‌کنند از رقابت ۳۰ تیم منطقه یک در مسابقات نشاط سالمندی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه یک، سلیمه رودکی روز دوشنبه گفت: منطقه یک با بیش از ۱۶۲ هزار سالمند یکی از مناطق سالمند تهران محسوب می‌شود.

وی افزود: بنابراین برای این گروه از جامعه برنامه‌های ویژه‌ای با اهداف مختلف از جمله ایجاد و تقویت روحیه نشاط و شادابی، بهبود کیفیت زندگی آنها، افزایش امید به زندگی، تقویت تعاملات و کاهش انزوای اجتماعی، آشنایی با بازی‌های تقویت حافظه، توجه، حل مساله و تصمیم‌گیری درنظر گرفته شده که مجموعه این برنامه‌ها می‌تواند بهبود کیفیت زندگی فرد را بدنبال داشته باشد.

رودکی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی دور چهارم مسابقات نشاط سالمندی با عنوان «گنجینه‌های پویای شهر» با حضور ۳۰ تیم از اعضای کانون سالمندان محلات منطقه یک در بوستان مهرگان شهرک نفت برگزار شد، ادامه داد: مرحله مقدماتی این رویداد با شعار «در کنار شما حالمان خوب است» و با حضور نماینده اداره‌کل سلامت شهرداری تهران، با همکاری اداره سلامت منطقه و ناحیه ۶ برگزار شد؛ بیش از ۱۵۰ نفر از اعضای کانون سالمندان محلات منطقه یک در قالب فعالیت‌های گروهی با اجرای هفت بازی با هم به رقابت پرداختند.

۲۷ سرای محله منطقه یک کانون سالمندان دارند

معاون شهردار منطقه یک تاکید کرد: در حال حاضر ۲۷ سرای محله منطقه یک دارای کانون سالمندان هستند که بطور مستمر برنامه‌هایی را برای ارتقای سلامت و مشارکت سالمندان در برنامه‌های اجتماعی انجام می‌دهند؛ امسال ویژه برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی سلامت‌محور مورد استقبال بیش از ۴۰۰ شهروند سالمند منطقه قرار گرفت.

رودکی در ادامه یادآور شد: برپایی کارگاه سلامت جسم و روان با موضوعات تغذیه در سالمندی، اختلالات شایع روانی در دوره سالمندی، سالمندی و شاد زیستن، مسابقات، ایستگاه‌های بازی نشاط سالمندی، خدمات غربالگری قند و فشارخون، مشاوره فردی و گروهی روانشناسی و همچنین ویزیت رایگان پزشک از جمله فعالیت‌های شاخص کانون‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha