۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبر: 85275571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چمران: حکم تعیین حریم تهران و اسلامشهر متوقف شد

۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبر: 85275571
چمران: حکم تعیین حریم تهران و اسلامشهر متوقف شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران از توقف موقت حکم تعیین حریم تهران و اسلامشهر پس از رایزنی‌های انجام شده با دادستانی، خبر داد.

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین املل شهرداری تهران، مهدی چمران روز دوشنبه با بیان اینکه با دادستان درخصوص صدور حکم تعیین حریم اسلامشهر و تهران صحبت کردیم، گفت: دادستانی نیز نامه‌ای در این خصوص ارسال کرد تا حکم متوقف شود.

چمران با تأکید بر اینکه مساله حریم باید به طور کلی تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: ما به دنبال رفع شدن کل این ماجرا هستیم اما بر اساس پیگیری‌هایی که انجام دادیم، این حکم فعلاً متوقف شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: رئیس شورا نامه‌ای را به دستگاه قضایی ارسال کرد و موضوع را متذکر شد؛ چراکه مسئله حریم تهران و اسلامشهر تخصصی و فنی است و سالهاست که مجلس و دولت بر آن تمرکز کرده‌اند.

پرویز سروری افزود: با توجه به اینکه شهرهای اطراف به تدریج به وجود آمدند عملاً در دایره حریم تهران شکل گرفته‌اند؛ این شهرها نیز حقوق حریم را دارند و برخی معتقدند باید حریم مشترک ایجاد کرد اما امروز نمی‌شود این اقدام را انجام داد چراکه هنوز تعریف روشنی از حریم مشترک نداریم و ابهامات و شبهاتی در رابطه با آن وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه آنچه روشن است، اینکه نمی‌توان تنها با یک حکم قضایی این موضوع را تعین تکلیف کرد، یادآور شد: با توجه به این قاعده که سه برابر وسعت یک شهر، حریم آن است، وقتی این حکم صادر می‌شود عملاً اسلامشهر وارد حریم تهران خواهد شد و ما باید در این شرایط چه کار کنیم؟ آیا در این شرایط باید اسلامشهر در تهران ساخت و ساز انجام دهد؟ و یا اینکه چه اتفاقی برای حریم تهران خواهد افتاد؟

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه این مشکلات وجود داشته که تاکنون مسئله حریم در پایتخت به نتیجه نرسیده است و امروز هم با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم.

سروری با اعلام اینکه حریم تهران معضل اساسی دارد، خاطرنشان کرد: کلانشهرهای دیگر نیز با موضوع حریم درگیر هستند و باید در یک فرایند تخصصی و فنی مورد کارشناسی قرار بگیرد و نمی‌توان با یک حکم قضایی، مسئله را رفع کرد بلکه این نوع از اقدامات، موضوع را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا نسبت به صدور حکم از سوی دادستانی اسلامشهر نسبت به ورود حریم منطقه ۱۸ به حریم اسلامشهر انتقاداتی را مطرح کرد و از پیگیری موضوع از قوه قضاییه خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha