«من شهردارم» مصداقی از مردم‌سالاری دینی است/ کاهش بروکراسی اداری با مشارکت مردم

تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابرپروژه «من شهردارم» را مصداقی از مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: حضور فعال شهروندان در مدیریت شهر علاوه بر اینکه بروکراسی اداری را کاهش می‌دهد، موجب نگهداری بهتر شهر هم می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی درخصوص ابرپروژه «من شهردارم» بیان کرد: طرحی که مشکلات مردم را با راهنمایی و مشارکت خودشان رفع کند، طرح بسیار ارزشمندی است.

وی اعتنا و اعتماد به افکار عمومی از سوی شهرداری تهران را دارای اهمیت بسیار دانست و افزود: در واقع طرح «من شهردارم» با بها دادن به افکار مردم، سعی دارد مدیریت شهر را با مشارکت آن‌ها انجام دهد؛ با توجه به اینکه مدیران چه در دولت و چه در شهرداری با انتخابات دوره‌ای تغییر می‌کنند، می‌توانند با مشورت صحیح و کمک شهروندان در اداره امور موفق‌تر عمل کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص واگذاری امور و اعتماد به مردم تصریح کرد: هرچند دولت کنونی دولتی مردمی است، اما باز هم در برخی از موارد بسیاری از مدیران در واگذاری امور به مردم مقاومت دارند؛ درصورتی که می‌توانند با مشارکت و همراهی مردم کارها را بهتر پیش ببرند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به لزوم اجرای وسیع‌تر و جامع‌تر این طرح بیان کرد: شهرداری تهران می‌تواند در ابرپروژه «من شهردارم» علاوه بر طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای با اجرای طرح‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به خصوص آموزش شهروندی مردم را بیشتر با مدیریت شهری همراه کند.

وی با اشاره به اینکه در محله‌ها نوجوانان، جوانان و بزرگسالان متخصص حضور دارند که شهرداری می‌تواند از آن‌ها کمک بگیرد، ادامه داد: شهرداری می‌تواند مانند «همیار پلیس» در راهنمایی و رانندگی از نوجوانان به عنوان «همیار شهر» کمک بگیرد و هسته‌هایی از نوجوانان و جوانان محلات تشکیل دهد که در نگهداشت محله خود کمک می‌کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن همیار شهر در تهران چند صد هزار نوجوان آموزش دیده را به عنوان شهردار محله مشاهده خواهیم کرد، تاکید کرد: البته باید در پیشبرد چنین طرح‌هایی دقّت‌های لازم را مدنظر قرار داده و به اندازه قدرت و امکاناتمان به مردم وعده بدهیم؛ اگر مردم را به مواردی که در توانمان نیست امیدوار کنیم، اعتماد و رضایت آن‌ها را از دست می‌دهیم، بنابراین باید به مقدار توانمان و آنچه قانون اجازه می‌دهد به مردم وعده بدهیم.

گفتنی است؛ ابرپروژه «من شهردارم» که از سال گذشته و در دوره مدیریت شهری کنونی طراحی و به اجرا در آمده است، امسال برای دومین بار در کلانشهر تهران اجرا می شود؛ در این طرح شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی manshahrdaram.tehran.ir نیاز عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، ورزشی و اجتماعی محله و منطقه محل سکونت خود را به عنوان «پروژه درخواستی» ثبت کنند تا شهرداری تهران با اختصاص بودجه آن پروژه را اجرا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha