نخست وزیر پیشین اوکراین: کشور با کمبود شدید تجهیزات پزشکی روبرو است

تهران-ایرنا- نخست وزیر پیشین اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد: از آنجاییکه تعداد سربازان مجروح در بحبوحه انجام ضدحمله سه برابر شده است، نیروهای مسلح کی‌یف با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی با کیفیت مواجه هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلای آزاروف در شبکه‌های اجتماعی نوشت: ولودیمیر زلنسکی و مشاوران او در باره مشکلات جدی نیروهای مسلح کشور در زمینه دارو و تجهیزات پنهانکاری می کنند.

این سیاستمدار با بیان اینکه «توصیف [وضعیت] بیمارستان‌های اوکراین بدون دارو و تجهیزات پزشکی بسیار سخت است»، گفت: مشکل آنجا است که مقامات اوکراینی داروهای بی‌کیفیت، آن هم فقط در مواردی فوری را تامین می‌کنند.

نخست وزیر پیشین اوکراین افزود: در همین حال، در پی تلاش‌های اوکراین برای ضدحمله [علیه روسیه] وضعیت با افزایش تعداد مجروحان بدتر هم می‌شود. پزشکان کتمان نمی‌کنند که بسیاری از مجروحان درحالیکه به دلیل تهیه دارو و تجهیزات پزشکی بی‌کیفیت جان خود را از دست می‌دهند، می‌توانستند نجات پیدا کنند.

بر پایه این گزارش، هفته گذشته یک روزنامه انگلیسی گزارش داده بود که کادر پزشکی نیروهای مسلح اوکراین از معیوب بودن و کمبود تجهیزات پزشکی شکایت دارند، چرا که این وضعیت به افزایش تعداد کشته‌شدگان در پی ضدحمله منجر شده است.

ضدحمله کی‌یف پس از ماه‌ها آماده‌سازی، در ماه ژوئن (خرداد) آغاز شد؛ با این حال روسیه از زمان آغاز حمله خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، همچنان مناطق وسیعی از خاک اوکراین را در اختیار دارد و نیروهای اوکراینی همچنان با مواضع به شدت دفاعی و میادین مین مواجه هستند.

آمریکا و کشورهای غربی تاکنون در پاسخ به حمله روسیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کردند.

وزارت دفاع دانمارک به تازگی اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۳.۷ میلیارد کرون دانمارک (بیش از ۵۲۲ میلیون دلار) شامل تانک، مهمات و پهپاد به اوکراین اهدا خواهد کرد.

نیویورک تایمز نیز در این خصوص نوشت: با نزدیک شدن فصل زمستان، مقامات اوکراینی امیدوارند سامانه های دفاع هوایی بیشتری را از آمریکا برای حفاظت از شبکه‌های برق رسانی خود در مقابل حملات روسیه دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha