استاندار:۷۰ درصد چالش‌های تعلیم و تربیت آذربایجان‌شرقی برطرف شد

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: در آغاز دولت سیزدهم چالش ها و مشکلاتی در نظام تعلیم و تربیت استان وجود داشت که در ۲ سال فعالیت این دولت ۷۰ درصد این چالش ها برطرف شد.

به گزارش ایرنا، «عابدین خرم»، عصر دوشنبه در همایش نومعلمان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز با بیان اینکه ۳۰ درصد چالش ها نیز قابل حل است، افزود: برای حل این چالش ها، اولویت های آموزش و پرورش مشخص شد و بر مبنای آن ها و به کمک افرادی که در استان دلشان برای تعلیم و تربیت می تپید، برنامه ریزی اساسی و مبنایی پیش بینی شد.

وی اظهار کرد: تلاش می شود در ۲ سال باقی مانده از دولت سیزدهم، کسرهای نظام تعلیم و تربیت در استان جبران شود تا این مجموعه به مجموعه ای کارآمد و رضایتبخش برای دانش آموزان، خانواده ها و اولیا و مربیان تبدیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول در این برنامه ریزی، توجه به مناطق محروم بود و این مناطق از لحاظ معلم، زیرساخت ها و مدارس با مسایل و مشکلاتی مواجه بودند که برای رفع این مشکلات به طور متوسط هر چهار روز یک کلاس در سطح استان ساخته شد.

خرم، با اشاره به اینکه این روند همچنان در جریان است، ادامه داد: در خصوص تامین معلمان این کلاس ها و زیرساخت های مورد نیاز مدارس نیز اقداماتی انجام شد و همه دستگاه های استان به کمک آموزش و پرورش آمدند.

وی با تاکید بر اینکه به همه فرمانداران و مسوولان استان ابلاغ شده که باید در خدمت آموزش و پرورش باشند، یادآور شد: آموزش و پرورش دستگاهی نیست که فقط خود این مجموعه آن را بتواند اداره کند.

استاندار آذربایجان شرقی اولویت دوم برنامه ریزی برای نظام تعلیم و تربیت استان را تامین نیازمندی های محرومان از هر لحاظ به ویژه مادی و اقلام مورد نیاز اعلام کرد و گفت: برای این کار، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال و بخشی از کمک مردمی برای تامین اقلام مورد نیاز به مناطق محروم ارسال شد.

خرم، افزود: فعال کردن پشتیبانی آموزش و پرورش در تمام سطوح مختلف و ادارات و سازمان ها از اولویت های سوم بود و در این راستا در تبریز حدود ۲۰۰ مدرسه توسط مجموعه شهرداری های مناطق زیباسازی و آسفالت شد.

وی با اشاره به اینکه این روند ادامه دارد، اظهار کرد: رسیدگی به مسایل آموزش و پرورش نیاز به توجه علما، همه مسوولان و نمایندگان استان در مجلس دارد.

استاندار:۷۰ درصد چالش‌ها تعلیم و تربیت آذربایجان‌شرقی برطرف شد

۱۳۸۰ معلم در دوره ابتدایی در آذربایجان شرقی جذب شدند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: در راستای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان، امسال در قالب ماده ۲۸ و در دوره ابتدایی یک هزار و ۳۸۰ معلم جذب شدند.

«مسعود سعادتی»، افزود: در گروه متوسطه ۹۲۰ دبیر جذب شده و مشغول به کار شدند و بخش دیگری نیز قالب تکمیل ظرفیت یا هر روش دیگر مدنظر وزارت آموزش و پرورش جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز از دانشگاه فرهنگیان وارد نظام آموزشی استان شدند، اظهار کرد: علاوه بر آن ها در تبدیل وضعیت ایثارگری ۲۸۹ نفر از همکاران آموزش و پرورش به تعداد معلمان مدارس اضافه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: امسال همچنین ۲۱۵ نفر به عنوان سرباز معلم و ۷۲ نفر به عنوان روحانی وظیفه، در کنار آموزش و پرورش استان قرار گرفتند تا بتوان این اداره کل را به جایگاه واقعی خود رساند.

سعادتی، ادامه داد: آذربایجان شرقی با وجود اینکه جزو استان های بزرگ است و بازنشستگی وسیع در آموزش و پرورش روی داد، با درایت همکاران در اداره کل و مناطق و نواحی استان و همکاری خوب معلمان و اولیا به نحو شایسته ای این وضعیت مدیریت شد.

در این همایش که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، از تعدادی از معلمان منتخب قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha