"لنده" کهگیلویه وبویراحمد روی ریل توسعه+ فیلم

یاسج - ایرنا -جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی کهگیلویه وبویراحمد در سفری 2 روزه به شهرستان لنده ضمن دیدارهای مردمی و بررسی مشکلات و مطالبات آنها بر تسریع در روند اجرایی طرح های در دست اجرای آن تاکید داشتند؛ طرح های زیربنایی که با بهره برداری از آنها توسعه و تحول در بخش های مختلف این منطقه محروم را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، کاروان دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه هفته جاری در ادامه برنامه های دولت سیزدهم در همراهی با مردم، به شهرستان کم تر توسع یافته لنده رفته و از ساعت هشت صبح تا پاسی از شب طرح های مختلف این شهرستان را بازدید کردند و بر شتاب بخشی در اجای انها تاکید داشتند.

در این سفر تعداد زیادی از مسئولان و کارشناسان، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را همراهی کردند.

بررسی مشکلات مردم در اولویت مسئولان است

معاون عمرانی کهگیلویه و بویراحمد بعد از تجدید میثاق با شهدای گمنام لنده در برنامه دیدار مردمی در فرمانداری لنده به بررسی مشکلات آنها پرداخت.

علی محمد روستا مهم ترین مطالبات مردم در دیدارهای مردمی را مربوط به حوزه برق، راه، گاز و ساماندهی کوچه های خاکی در سطح شهر دانست و افزود: با توجه به این مشکلات قولهای لازم از مسولان برای تعیین تکلیف این مشکلات در کمترین زمان ممکن اخذ شد.

"لنده" کهگیلویه وبویراحمد روی ریل توسعه+ فیلم

وی بیان کرد: در این دیدار مردمی با توجه به سیاست های دولت بر برطرف شدن مشکلات مردم بر همکاری نهادهای خدمات رسان برای تسریع در تامین امکانات اولیه برنامه ریزی شد.

جاده لنده - تراب به پاتاوه دهدشت در مراحل پایانی اجرا

روستا طرح اتصال لنده به جاده پاتاوه به دهدشت را یکی از طرح‌های مهم عمرانی و راه‌سازی در این منطقه دانست و گفت: با تکمیل و بهره برداری از آن، این شهرستان کوهپایه‌ای را از بن بست خارج می کند.

وی بیان کرد: با حمایت دولت سیزدهم در تخصیص اعتبارات لازم طرح ۱۲ کیلومتری جاده لنده- تراب به پاتاوه - دهدشت با احداث پل تراب بر روی رودخانه مارون و زیرسازی اولیه در مراحل پایانی است.

"لنده" کهگیلویه وبویراحمد روی ریل توسعه+ فیلم

روستا تصریح کرد: این طرح در حذف نقاط حادثه خیز و پر پیچ خم و کاهش پنج کیلومتری مسیر لنده به دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه تاثیر دارد.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.

راه های ارتباطی شهرستان لنده ۳۱۸ کیلومتر است که از این میزان ۴۲ کیلومتر فرعی و مابقی روستایی هستند.

تکمیل فاز اول جاده لنده به تراب

معاون عمرانی استانداری در ادامه بازدید خود یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه هر شهر و استان را ایجاد زیرساخت‌های فنی و جاده‌ای برای خروج از بن‌بست تاریخی آن دانست و گفت: این اولویت مهم دراین مدت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرح های راهسازی و توسعه آنها به طور جد مورد پیگیری قرار گرفته شد.

روستا تصریح کرد: شهرستان لنده یکی از شهرستان‌های استان است که به دلیل عدم ارتباطات جاده‌ای در طی چند دهه گذشته با مشکلات زیادی روبه رو بوده است.

وی اضافه کرد: با تلاش دولت سیزدهم در محرومیت زدایی فاز اول جاده لنده به تراب به طول پنج کیلومتر با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

روستا تصریح کرد: با توجه به نقش محوری این طرح در اتصال آن به شهرستان بهمئی اجرای فاز دوم آن با همکاری اداره راه و شهرسازی در اولویت اجرا قر ار خواهد گرفت.

تامین اعتبارات پروژه‌های بخش آب و کشاورزی مورد تاکید استاندار و معاونت عمرانی است

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بازدید از پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان لنده به همراه حجت السلام سید محمد موحد نماینده مردم در مجلس از پروژه تامین آب کشاورزی دشت بن لنده بازدید کرد و گفت: تامین اعتبارات این طرح مهم و اشتغالزا در اولویت استانداری است.

روستا تصریح کرد: حدود یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری و حدود ۳۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات شهرستان به آن اختصاص داده شد.

وی افزود: این طرح از پروژه‌های مشترک جهاد کشاورزی و بنیاد علوی که میزان پیشرفت این پروژه هم اکنون بیش از ۶۰ درصد است.

روستا بیان کرد: با اجرای این طرح ۳۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی دیم این شهرستان زیر کشت آبی خواهد رفت.

وی گفت: با اجرای این طرح علاوه بر توسعه کشاورزی اشتغالزایی خوبی نیز برای جوانان ایجاد خواهد شد

"لنده" کهگیلویه وبویراحمد روی ریل توسعه+ فیلم

پروژه آبیاری دشت بن لنده خرداد ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این طرح ۷۴ هزار مترمربع عملیات خاک‌برداری، سه هزار متر لوله‌گذاری، ۵۰۰ مترمربع ساختمان و ابنیه و ۲۰۰ متر راه دسترسی در حال احداث است.

علی معتمدی گفت: این طرح با روند جرایی خوبی در حال اجرا است.

وی اراضی هدف این طرح را روستاهای کهناب، بنه‌بلوط، دشت‌آب، دشت‌بن، آبرزگه و گوردالو اعلام کرد.

معتمدی بر پیگیری نماینده مردم در مجلس و معاون عمرانی در تامین اعتبارات تکمیلی این طرح تاکید کرد و گفت: پیش بینی می شود در خرداد ۱۴۰۳ این طرح مهم به بهره برداری برسد.

بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان لنده وجود دارد.

یکهزار میلیارد ریال در دوم سفر به بیمارستان لنده تخصیص یافت

معاون عمرانی استانداری در ادامه بازدید خود از ، بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده را یکی از طرح های مهم دولت در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت: برای تسریع در روند اجرایی آن از همه ظرفیت ها استفاده خواهد شد.

"لنده" کهگیلویه وبویراحمد روی ریل توسعه+ فیلم

روستا افزود: این طرح از سال ۱۳۹۹ آغاز و در دولت جدید روند اجرایی آن یک شتاب خوبی گرفته و هم اکنون به بیش از ۴۵ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: طرح با استاندار خوبی در حال اجرا است و فاز اول ان تحویل موقت شده و اجرای فاز دوم ان با برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی از سرگرفته خواهد شد.

روستا اظهار کرد: با توجه به نقش محوری بیمارستان تاکید ما بر اجرای باکیفیت و استاندار فاز دوم تاسیسات این طرح است.

معاون عمرانی گفت: بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده یک هدیه خوب به مردم این شهرستان خواهد بود .

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور یکصد میلیارد ریال به اجرای بیمارستان لنده تخصیص داده شد.

روستا اضافه کرد: پیش بینی می شود تا قبل از عید پیشرفت فیزیکی این طرح به ۷۵ درصد افزیش یابد.

توجه دولت دولت سیزدهم به حوزه بهداشت و درمان قابل تقدیر است

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند اجرایی بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده بر حمایت های دولت سیزدهم در تامین اعتبارات لازم بیمارستانهای لنده و چرام تقدیر کرد و گفت: دولت سیزدهم اعتبارات خوبی برای تسریع در روند اجرایی این ۲ طرح تخصیص داده است.

حجت الاسلام سید محمد موحد اضافه کرد: در دولت سیزدهم پروژه با شتاب خوبی در حال اجرا است و نیاز است از همراهی خوب استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سید کامل تقوی نژاد معاون سابق وزیر بهداشت و دیگر مسئولان تقدیر شود.

وی افزود: مردم قدردان این خدمات هستند انتظار می رود مسئولان شتاب بخشی در اجرای این طرح را در اولویت قرار دهند.

کلنگ‌زنی طرح گازرسانی به ۶ روستای محروم بخش موگرمون

کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به ۶ روستای محروم بخش موگرمون از دیگر برنامه های سفر معون عمرانی استانداری به شهرستان لنده بوده است.

روستا در ایین کلنگ زنی این طرح اظهار داشت: این طرح با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال به طول ۱۷ کیلومتر برای بیش از ۴۳۹ خانوار با جمعیتی افزون بر یک هزار و ۹۷۲ نفر اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۸۹درصد شهرستان لنده از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

روستا تصریح کرد: ۱۱ درصد باقی‌مانده نیز در سال جاری و با اجرای این پروژه در بخش موگرمون تکمیل و شهرستان لنده به شهرستان سبز تبدیل خواهد شد.

بازدید از طرح برق رسانی دژ کوه و پل از دیگر برنامه های معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به لنده بوده است.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم به شهرستان قدیمی، کوهپایه ای و گرمسیری لنده در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد در یک سال اخیر برای اجرای بیش از ۳۰ طرح شاخص و پیشران در حوزه های مختلف افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص و آن را در مسیر توسعه پایدار قرار داده است.

شهرستان قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های ۹ گانه کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha