۱۹ هزار میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیرکل اداره امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۱۹ هزار میلیارد ریال عوارض مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای امسال تاکنون به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت شد.

سید بهاءالدین میرمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸۲ درصد افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: ۱۵ هزار میلیارد ریال از این منابع مالی به شهرداری‌ها، چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به دهیاری‌ها، ۳۰ میلیارد ریال به عشایر و حدود ۲۷۰ میلیارد ریال نیز به فرمانداری‌هایی که روستاهای بدون دهیار دارند، پرداخت شد تا صرف امور عمرانی و آبادانی شهری و روستایی شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافتی در استان، ماهیانه و تا پیش از پانزدهم ماه بعد بر اساس آخرین سرشماری جمعیت شهری و روستایی تقسیم و به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در روستاهای فاقد دهیاری به حساب فرمانداری مربوطه واریز می‌شود.

میرمحمدی با یادآوری استرداد عوارض خرید نهاده‌های ارائه کنندگان خدمات، خاطرنشان کرد: فروشندگان خدمت در ایران نسبت به تمامی خدماتی که در فهرست معافیت‌های ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده می‌شوند و علاوه بر موارد مذکور در بند الف ماده ۱۰ این قانون، چنانچه ثابت شود که بابت خدمات مذکور مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل و وارد کشور شده است، اعم از اینکه محل مصرف و یا مقصد خدمات داخل باشد یا خارج از کشور، به عنوان صادرات، معاف از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده است و مالیات و عوارض خرید نهاده‌های آن مسترد می‌شود.

استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha