فیلم| گلایه «هرکول ایرانی» از کمبود امکانات وزنه‌برداری

ساری-ایرنا- «علیرضا یوسفی» عضو تیم ملی وزنه برداری و قهرمان جوانان جهان معروف به هرکول ایرانی با اشاره به اینکه قائمشهر با پرورش وزنه برداران به نام و مطرح جهانی و کشوری قطب این رشته ورزشی به شمار می رود، ‌گفت که در زمان حاضر تنها سالن تخصصی وزنه برداری این شهر با کمبودهایی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا یوسفی وزنه‌بردار قائمشهری تیم ملی در بازی‌های المپیک تابستانی جوانان ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلای فوق سنگین شد و عنوان قوی‌ترین پسر مسابقات را به دست آورد. وی قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان در سال ۲۰۲۲ و همچنین رکورددار دوضرب دسته فوق سنگین جهان در رده جوانان است.

در این پیوند سالن وزنه برداری مرحوم قاسم غزالیان در قائمشهر محل شکوفایی و تمرینات کنونی یوسفی و دیگر نوجوانان و جوانان قهرمان کشورو جهان است.

پیشتر نیز قهرمانانی همچون"‌بهداد سلیمی"‌وزنه بردار قائمشهری و قهرمان جهان و المپیک از همین سالن کوچک و با امکانات اندک فعالیت های ورزشی خود را انجام داد و به رشد و بالندگی دست یافتند.

فیلم| گلایه «هرکول ایرانی» از کمبود امکانات وزنه‌برداری
سالن وزنه برداری مرحوم قاسم غزالیان در قائمشهر

تنها سالن وزنه برداری شهرستان قائمشهر در مرکز شهر و در خیابان آیت الله صالحی قرار دارد و فعالیت این سالن به سالهای قبل از انقلاب اسلامی بر می گردد اما در سال ۱۳۷۶ به عنوان سالن تخصصی وزنه برداری به بهره برداری رسید. این سالن تا قبل از سال ۱۳۹۴ در فضایی به مساحت ۱۲۰ متر مربع به ورزشکاران خدمات ارائه می داد.
موقعیت مکانی، قدمت بالا و تعداد متقاضیان رشته وزنه برداری در قائمشهر مسئولان را بر آن داشت تا در سال۱۳۹۴ فضایی به مساحت ۱۵۰ متر مربع به این سالن اضافه کنند باتوجه به حجم بالای استقبال نوجوانان و جوانان مازندران و قائمشهر به این رشته ورزشی نه تنها فضای سالن فعلی جوابگوی تمرینات حرفه ای و قهرمانی ورزشکاران نیست حتی وسایل و تجهیزات ابتدایی مورد نیاز برای تمرینات ورزشکاران مبتدی نیز به اندازه کافی وجود ندارد.

علیرضایوسفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۱۳۹۱ وارد رشته وزنه برداری شدم و زیر نظر اساتید این رشته مرحومان قاسم و فریدون غزالیان در سالن وزنه برداری مرحوم غزالیان تمرینات حرفه ای خود را ادامه دادم.

وی با اشاره به اینکه قائمشهر قطب اصلی پرورش وزنه برداران قهرمان همچون بهداد سلیمی که در همین سالن غزالیان تمرین می کردند، ادامه داد:‌پس از پنج سال فعالیت ورزشی توانستم به اردوی تیم ملی راه پیدا کنم و همچنان نیز تمرینات خود را در این سالن انجام می دهم.

قوی‌ترین پسر بازی‌های المپیک تابستانی جوانان ۲۰۱۸ خاطرنشان کرد:با وجود اینکه قهرمانان آسیایی، ‌جهانی و کشوری پُرشماری از این سالن ورزشی پرورش یافتند و هنوز هم در این سالن فعالیت های ورزشی خود را انجام می دهند اما از نظر زیرساخت و امکانات موجود به ۲ تا سه دهه قبل بر می گردد و قدیمی است.

وی عنوان کرد: نتیجه نشست های مختلف با مسوولان و رایزنی های انجام شده در سه سال اخیر منجر به بازسازی این سالن شده است اما سالنی که فاقد تجهیزات در حد قهرمان پروری است.

رکورددار دوضرب دسته فوق سنگین جهان در رده جوانان اظهار داشت: در حالی علاقمندان زیادی برای فعالیت در رشته وزنه برداری به سالن غزالیان می آیند که میله صفحه به عنوان یکی از ابتدایی ترین تجهیزات برای افراد مبتدی به اندازه کافی در این سالن وجود ندارد.

وی قائمشهر را برخوردار از استعدادهای خوب قهرمان پروری در رشته وزنه برداری برشمرد و گفت:‌ استقرار و ارتقای امکانات و تجهیزات می توانیم از همین سالن کوچک مرحوم غزالیان پدیده های نوظهور همچون بهداد سلیمی را تحویل جامعه ورزش داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha