۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85276015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد تبیین با موضوع کم آبی بین کشاورزان قزوین افزایش یابد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: جهاد تبیین با موضوع کم آبی به شکل کارهای آموزشی و ترویجی در راستای استفاده بهینه از منابع زیرزمینی باید بین کشاورزان استان افزایش یابد.

لیلا غریب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: کافی نبودن موضوعات آموزشی بین جامعه روستایی سبب شده تا بیشتر کشاورزان از مساله کم آبی بی اطلاع باشند.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات ما در حوزه آب به مباحث آموزشی بازمی گردد، اظهار کرد: مردم روستا از شیوه های نوین آبیاری و بر پایه دانش بنیان استقبال نمی کنند که انجام این مساله نیازمند کارهای آموزشی است.

غریب ادامه داد: اگر کشاورز بداند که آبیاری به شیوه غرقابی تا چه اندازه می تواند آینده خود و اطرافیانش را به مخاطره بیندازد، ‌هرگز دست به چنین اقداماتی نمی زند.

این مسوول بر حضور مدیران متولی بین جامعه کشاورزان و روستاییان تاکید کرد و گفت: ما باید بین کشاورزان باشیم و از ظرفیت نیروهای مردمی برای آموزش هرچه بهتر موضوعات و مسایل مهم استان بهره بگیریم.

غریب خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح تکام (توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) که توسط قرارگاه جهادی وزارت کشور در خردادماه سال جاری مصوب شده و در شورای برنامه ریزی استان قزوین نیز به تصویب رسید، با ۱۶ کمیته جهادی و ۱۶ نظام موثر در روستاها مباحث آموزشی را در اولویت کاری قرار داده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین یادآور شد: این طرح می خواهد برای تثبیت جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس مردم در حاشیه شهرها با طرح های تشویقی به متقاضیان، اشتغال روستاها را بیش از گذشته در محور توسعه قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha