چمران: گلادیاتور نیستیم / پیگیری حریم اسلامشهر و تهران تا حصول نتیجه نهایی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گلادیاتور نیستیم که در محل زندگی خود به هر فرد دیگری چنگ بزنیم ولی باید از حق شهروندی و حقوق شهری برخوردار باشیم بنابراین موضوع حریم اسلامشهر و تهران را تا زمان حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز سه‌شنبه در حاشیه یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز در ابتدای جلسه شهردار تهران با حضور در صحن شورا دستاوردهای سفر به کشور چین را در حوزه حمل و نقل عمومی، ترافیک، پسماند و مسکن مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: آنچه که تاکنون درخصوص دستاوردهای این سفر اعلام شده خلاصه بوده ولی امروز با جزییات کامل برای اطلاعات عمومی هم شفاف‌سازی می شود و هم اینکه به سوالات اعضا نیز پاسخ داده خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: دو موضوع دیگر هم در دستورکار داریم، یکی ادامه بررسی لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزها، گواهی‌ها، استعلامات و خدمات غیر حضوری شهرداری تهران و دیگری هم انتخاب دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران (عضو ناظر) و یک نفر نماینده خبره دانشگاهی یا حوزوی در شورای سیاست‌گذاری موضوع مصوبه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران است.

چمران یادآور شد: در خصوص سفر شهردار و هیات همراه به کشور چین، بخش حمل و نقل، موضوع نهایی شدن قرارداد ساخت واگن‌ها خیلی مهم بود؛ اتوبوس را می‌توان از جاهای دیگر خرید و یا برای پسماند نیز می‌توان با دیگر کشورها مبادله داشت.

وی اضافه کرد: مساله تخصصی، خرید واگن بود که مقدمات قرارداد آن از قبل سال ۹۶ فراهم شده بود ولی چون پرداختی صورت نگرفته تا امسال باقیمانده بود، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ انعقاد عملی این قرارداد مهمترین موضوعی بود که باید مطمئن می‌شدیم، نسبت به شروع ساخت واگن‌ها اقدام کردند و موضوع مهم دیگر زمان تحویل واگن ها بود که نسبت به تحویل ۱۲ ماهه اصرار داشتیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به موضوع حریم اسلامشهر و تهران اشاره کرد و گفت: درخصوص حریم اسلامشهر و تهران به نتایج دلخواه نرسیدیم و اصل این کار باید در مجلس به نتیجه برسد؛ علاوه بر رایزنی با مجلس شب گذشته نیز با معاون دادستان تهران جلسه گذاشتیم.

چمران با اشاره به اینکه به شدت این کار را دنبال می‌کنیم، افزود: نامه مستدل و مفصلی تهیه و برای دادستان ارسال شد؛ این موضوع را تا حل مشکل تعیین حریم پیگیری می‌کنیم.

اسرائیل روی نرون و مغول را سفید کرد

رییس شورای شهر تهران همچنین طی سخنانی در آغاز جلسه امروز شورا، با محکومیت جنایات وحشیانه نظامیان صهیونیست در غزه، عنوان کرد: بمباران و گلوله‌باران زندان بزرگی به نام غزه همچنان ادامه دارد و اشغالگران صهیونیست با کمال وحشی‌گری روی نرون و مغول را سفید کرده اند، آن جنایتکاران تاریخ هم چنین جنایاتی را رقم نزدند.

چمران بیان کرد: متاسفانه این روزها شاهد کشتار بی رحمانه مردم مظلوم فلسطین هستیم، بیش از هشت هزار نفر شهید شده که از این میان سه هزار و ۵۰۰ نفر کودک و دو هزار نفر آنها نیز زنان بوده اند؛ هنوز خون این کودکان فلسطینی جام این خون‌آشامان را لبریز و سیراب نکرده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش درنده خویی اسراییل گفت: کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و فرانسه که دم از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر زده ولی از اسراییل حمایت می‌کند، جای تعجب دارد؛ باز هم این کشورهای مدعی حقوق بشر در شورای امنیت اجازه ندادند که به نفع فلسطین مصوبه‌ای به تصویب برسد.

چمران با یادآوری کلام امام حسین (ع) خطاب به دولت های حمایت کننده از این نسل‌کشی آشکار که «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید»،تصریح کرد: اینها آزاده نیستند و بدون شرم و حیا برای این آدم‌کش‌ها مرتب سلاح ارسال کرده و از آنها حمایت می‌کنند؛ برغم این جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، بالاخره خداوند فلسطینیان را بر آنها پیروز می‌کند و ننگ این کشتار وحشیانه تا ابد بر چهره زشتشان باقی خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha