سالروز ۱۳ آبان یادآوری «انتخاب تاریخی مردم ایران» در مقابله با ظلم آمریکا است

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب توسعه و عدالت با بیان اینکه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، انتخاب تاریخی مردم ایران در مقابله با ظلم را زنده می‌کند گفت: مردم به روشنی دیدند که آثار متاخر ارتباط با «کدخدا» آنطور که القا می‌شد، نبود.

«مهدی وکیل‌پور» دبیرکل حزب توسعه و عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به اهمیت تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان خط امام(ره) در تاریخ ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ اظهار کرد: این رویداد، یک «انتخاب تاریخی» برای مردم ایران بود و موجب شد تا هیمنه آمریکا، دچار خدشه شود. این انتخاب تاریخی منشا بسیاری از تحولات بزرگ در سال‌های بعد شد.

وی افزود: از زمان آغاز نهضت اسلامی توسط حضرت امام (ره) در سال ۴۲ آمریکا خطر بیداری این نهضت را احساس کرد و تمام تلاش خود را صورت داد تا در مقابل این نهضت، مقاومت کند اما به تدریج و به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه تلاش داشت با توطئه، انقلاب را متوقف کند، اما در نهایت با شکست مواجه کند.

وکیل‌پور با بیان اینکه سالروز گرامی‌داشت تسخیر سفارت آمریکا یک تذکر و یادآوری بزرگ برای مردم ایران است، تاکید کرد: این تذکر سالیانه، انتخاب تاریخی مردم ایران در مقابله با ظلم را زنده می‌کند؛ مضافا اینکه یادآوری می‌شود که آمریکا در قالب‌های مختلف، به دنبال استثمار ملت‌ها است.

وی با اشاره به تنوع راهبردهای مواجهه آمریکا با ایران در طول دوران پس از انقلاب اسلامی، از موضوعات اجتماعی و فرهنگی گرفته تا اطلاعاتی و امنیتی و نظامی گفت: پس از اینکه ملت ایران در جریان تسخیر لانه جاسوسی، یک «نه بزرگ» به آمریکا گفت، آمریکا نیز با تحریک رژیم بعثی عراق جنگ مستقیم علیه ایران را تحمیل کرد. آمریکا حتی بعدها به طور غیر مستقیم با ایجاد «داعش» به دنبال درگیرکردن ایران بود.

وکیل‌پور با اشاره به موضع جریان‌های مختلف نسبت به واقعه ۱۳ آبان اظهار کرد: یک جریان، جریان ضد انقلاب است که همواره به صورت روشن از حضور آمریکا در ایران و در منطقه حمایت کرده است. جریان دیگر، التقاطی‌ها و لیبرال‌ها هستند که با برخی القائات، مثل اینکه اگر با کدخدا مذاکره کنیم مشکلات کشور حل می‌شود، همواره به دنبال این بوده‌اند که بگویند آمریکا قدرت برتر است و ما، توان مقابله با آمریکا را نداریم.

وی با بیان اینکه چهره التقاطی‌ها و منافقین و لیبرال‌ها به مرور دارد برای مردم روشن‌تر می‌شود تاکید کرد: در حوادث تاریخی مختلف شاهد بوده‌ایم که واقعیت وعده‌هایی که جریان لیبرال و التقاطی در پس القائات خود به مردم می‌دادند، روشن شده است؛ مثلا مردم به روشنی دیدند که آثار متاخر ارتباط با «کدخدا» آنطور که القا می‌شد، نبود.

وکیل‌پور افزود: مردم دیدند که برخلاف ادعای لیبرال‌ها که می‌گفتند اگر ما از یک سری اصول خود دست برداریم تحریم‌ها برداشته خواهند شد، نه تنها تحریم‌ها کم نشدند بلکه شدت هم گرفتند. وکیل‌پور اظهار کرد: جریان انقلابی اما از سال ۴۲ تا الان، محکم روی آرمان‌های خود ایستاده است؛ این آرمان مهم، فرهنگ مردم مسلمان ایران است که در برابر ظلم، سر خم نمی‌کنند.

وی با اشاره به عظمت تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان خط امام(ره) گفت: شاید برای جوانان امروز، تصور فتح سفارت آمریکا آسان باشد اما در آن دوره تاریخی(سال ۵۸) آمریکا برای خود یک ابرقدرت جهانی بود که شکستن هیمنه آن، کار غیر ممکن تصور می‌شد.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت با اشاره به افول تاریخی آمریکا تصریح کرد: وقتی روی اصول خود که صحیح هستند پافشاری کنیم، پیروزی در داخل و خارج کشورمان به دست خواهد آمد. این روزها می‌بینیم که مردم غزه نیز تصمیم گرفته‌اند در برابر ظلم، سر خم نکنند و بدون شک، پیروزی با مردم غزه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha