طرح ارتقا دانش ۹ هزار و ۸۰۰ معلم مقطع ابتدایی در خوزستان اجرا خواهد شد

آبادان - ایرنا - معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ارتقاء توانمندی معلمان مقطع ابتدایی خوزستان در قالب طرح شهید همت برای ۹ هزار و ۸۰۰ نفر اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیده فرانک موسوی سه‌شنبه در نشست تخصصی معاونان و کارشناس مسئول آموزش ابتدایی مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان در آبادان اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی در مقطع ابتدای گام دوم طرح جهش کیفی با بهره‌گیری از مالفه‌های تاثیرگذار در آموزش از جمله حلقه های گفتمان آموزشی معلمان تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین کارگاه‌هایی برای ارتقاء دانش مدیران، معاونان آموزشی و اولیا دانش‌آموزان در زمینه اختلالات یادگیری پیش بینی شده است.

موسوی گفت:در ابتدای مهرماه با کمبود ۶۴۵ معلم مواجه بودیم که این مشکل با استفاده از ظرفیت‌های نیروهای ورودی سال 99 دانشگاه فرهنگیان و نیروهای پذیرفته شده در آزمون، در دوره ابتدای تقریبا جبران شده که تا روز شنبه کلاس‌ بدون معلم در این مقطع تحصیلی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان در ادامه به اجرای طرح مطالعه فضای فیزیکی واحدهای آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت:با اجرای این طرح ۱۷ مورد تغییر در فضای آموزش انجام و ۱۰ هنرستان جدید راه اندازی شد.

طرح ارتقا دانش ۹ هزار و ۸۰۰ معلم مقطع ابتدایی در خوزستان اجرا خواهد شد

سید علی موسوی افزود: در بحث نیروی انسانی با بحران سخت کمبود نیرو به تعداد یک‌هزار و ۹۰ نفر روبه‌رو هستیم ولی با استفاده از اضافه کار همکاران و نیروهای بازنشسته کلاس بدون درس نداریم.

بر اساس این گزارش، ۶۵ هزار و ۵۳۲ دانش آموز در ۲۹۰ واحد آموزشی آبادان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha