۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 85276508
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۰۹ مالک برای تخلیه واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان ثبت‌نام کردند

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۳۰۹ نفر از مالکان واحدهای ناایمن مسکن مهر این شهر در سامانه راه و شهرسازی برای تخلیه خانه‌هایشان و تحویل زمین ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خانه‌های قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان شامل ۲۱ بلوک ۱۶ واحدی در مجموع ۳۳۶ واحد از سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ آغاز شد و ساکنان آن از اردیبهشت ۱۳۹۲ ساکن شدند و از همان‌زمان به دلیل ترک‌های عمیق خانه‌های نوساز، کار به شکایت رسید و حکم بر مقاوم‌سازی صادر شد، اما به دلیل تاخیر در مقاوم‌سازی کار به تخریب رسید.

بعد از تایید و اتفاق نظر مراجع ذی صلاح بر تخریب ساختمان‌های ناایمن مسکن مهر سمنان، با قید فوریت به منظور جلوگیری از تکرار حادثه متروپل در سمنان بسته‌های حمایتی برای مالکان به منظور تخلیه درنظر گرفته شد.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان از قشر ضعیف اقتصادی هستند، تصمیم بر این شد فرم «ج» افراد سبز شود تا بتوانند پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کمک‌هزینه ساخت دریافت کنند.

پرداخت سه میلیارد ریال وام ودیعه مسکن با تنفس ۲ ساله به هر یک از ساکنان ۲۱ بلوک ناایمن مسکن مهر سمنان برای تخلیه و اجاره خانه در مکانی دیگر، از دیگر اقدام‌ها برای کمک به مالکان برای تخلیه خانه‌های ناایمن است.

۳۰۹ مالک برای تخلیه واحدهای ناایمن مسکن مهر سمنان ثبت‌نام کردند

محمد حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۰۹ نفر وام سه میلیارد ریال ودیعه مسکن را دریافت و خانه‌های ناایمن خود در مسکن مهر سمنان را تخلیه کردند.

وی بیان کرد: ۲۰۰ نفر از مجموع ثبت‌نامی‌ها برای تخلیه واحدهای ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان به فرمانداری مراجعه و برای تخلیه واحد و دریافت ودیعه مسکن اعلام آمادگی کردند و اسامی این افراد به اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان برای انجام روند اداری ارسال شد.

حمیدی تصریح کرد: ۷۰ نفر از ۱۰۹ نفری که خانه‌های ناایمن خود در قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان را تخلیه کردند، زمین ۲۰۰ متری برای ساخت حداقل ۷۵ متر بنا به آنان واگذار شد و قرارداد واگذاری قانونی ۹۹ ساله زمین دریافت کردند و برای دیگر افراد صدور قرارداد واگذاری زمین در حال انجام است.

وی ادامه داد: تخصیص زمین و صدور قرارداد واگذاری زمین به نوبت تخلیه خانه‌های ناایمن در حال انجام است و به تعداد تمامی مالکان زمین قطعه‌بندی شده است.

حمیدی تصریح کرد: اولویت در واگذاری زمین‌های دارای موقعیت بهتر با مالکانی است که زودتر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام و نسبت به تخلیه خانه‌های ناایمن اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: برای ساخت حداقل ۷۵ متر مربع بنا با دیوار دور زمین ۲۰۰ متر مربع همراه با درِ ورودی با یک پیمانکار بومی توافق شد و اگر تمامی مالکان در زمینه تخلیه همراهی کنند، تلاش می‌شود کمتر از یکسال خانه‌ها ساخته و تحویل شود.

وی اضافه کرد: طبق برآوردها مالکان خانه‌های ناایمن در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان در مجموع با هفت میلیارد ریال شامل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام و پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پیمانکار بعد از ساخت خانه و تحویل گرفتن کلید، صاحب خانه‌های ایمن می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه پرداخت هزینه نهایی از طریق وام و کمک بلاعوض در دست پیگیری است، از مالکان واحدهای ناایمن خواست به منظور حفظ جان خود با توجه به مشخص شدن پیمانکار، زمین و نقشه ساختمان، در تخلیه خانه‌های ناایمن همراهی و تسریع کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha