سرانه جنگل در ایران یک سوم سرانه جهانی است

اردبیل - ایرنا - رئیس شورای عالی جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سرانه جنگل در ایران یک سوم سرانه جهانی است و با کمبود عرصه‌های جنگلی در کشور مواجه هستیم.

به گزارش ایرنا از دانشگاه محقق اردبیلی، رسول اشرفی‌پور روز سه‌شنبه در نشست تخصصی چالش‌های مدیریت جنگل‌های کشور در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مدیریت جنگل‌ها باید بر اساس اصول جنگل شناسی و علم جنگل‌داری باشد. گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین چالش پیش روی جنگل‌های کشور قوانین هستند که نمی‌توانند در عرصه عمل خود را به نحو شایسته نشان داده و تضمینی برای حفاظت از جنگل‌های کشور باشند.

وی افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ارتباط با استفاده از تکنیک‌های عکس برداری هوایی و ارزیابی کیفی جنگل‌های شمال کوتاهی نداشته و در مقاطع مختلف این موارد را انجام داده است.

رئیس شورای عالی جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه نیازمند تجمیع قوانین متعدد در حوزه منابع طبیعی کشور هستیم، گفت: هر اکوسیستم مدیریت علمی و عملی خاص خودش را دارد و اگر بخواهیم جنگل پایدار داشته باشیم نیازمند مدیریت علمی و عملی هستیم.

اشرافی‌پور با تاکید بر اینکه هیچ گونه طرح گردشگری در جنگل ها اجرا نمی‌شود، ادامه داد: طرح‌های طبیعت‌گردی طبق آئین‌نامه خاص خود در جنگل‌ها قابل اجرا هستند ، ضمن اینکه پارک‌های جنگلی باعث پایداری توده جنگل می‌شوند.

سرانه جنگل در ایران یک سوم سرانه جهانی است

علیرضا قنبری ، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست گفت: ساخت و سازهای بی‌رویه در مناطق جنگلی و بکر از مهم‌ترین چالش‌های داخلی مدیریت جنگل‌ها است.

به گزارش ایرنا دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۵۷ با ۳۰ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و امروز با فعالیت ۹۰ عضو هیات علمی، ۱۱ گروه آموزشی و بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از بزرگترین دانشکده‌های دانشگاه محقق اردبیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha