باند ۹ نفره سارقان منزل در بندرعباس دستگیر شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: اعضای باند ۹ نفره سارقان حرفه‌ای منزل در بندرعباس با هوشیاری و تلاش ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی این استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس هرمزگان،‌ سردار علی اکبر جاویدان روز سه‌شنبه در این خصوص اظهار کرد:‌ درپی وقوع چند فقره سرقت منزل که بیشتر از منازل آپارتمانی طبقه اول و منازل ویلایی بوده، پیگیری موضوع در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش همه‌جانبه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان و گشت‌زنی‌های هدفمند در محدوده‌های سرقت و رصد مستمر محلات تردد احتمالی متهمان تعداد ۹ نفر اعضای یک باند که اقدام به سرقت منازل می‌کردند را شناسایی کرده و در ۲ عملیات ضربتی متهمان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: در بازرسی از منزل و مخفیگاه متهمان یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ که در سرقت و جابجایی اموال سرقتی از آن استفاده می‌شد، توقیف و مقادیری اموال مسروقه شامل لوازم برقی سبک نیز کشف و ضبط شد.

وی ابراز کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند و با هماهنگی قضایی اموال مسروقه به مالباختگان تحویل شد، تحقیقات بر روی این باند برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

کشف خودرو ۵۰ میلیارد ریالی قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین گفت: یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از یک منزل در شهرستان بندرعباس کشف شد.

سردار جاویدان اشاره کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهرستان بندرعباس در ادامه طرح برخورد با قاچاق سازمان یافته خودروهای خارجی روز گذشته با انجام کار اطلاعاتی از نگهداری و مخفی کردن یک دستگاه خودرو قاچاق در یکی از محلات این شهرستان مطلع و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با تشکیل تیمی برای بررسی موضوع به محل اعزام و در بازرسی از حیاط یک منزل خودروی تویوتا لندکروز را کشف کرده که در استعلام صورت گرفته از سامانه راهور مشخص شد پلاک خودرو با مشخصات آن همخوانی و مطابقت نداشته و قاچاق بودن خودرو موردنظر محرز شد.

کشف انبار احتکار لاستیک خودرو در بندرعباس

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی‌های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار را شناسایی و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

سرهنگ حسین خلیلی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل اکیپی به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر تعداد ۱۶۶ حلقه لاستیک خودرو سبک و سنگین احتکار شده را کشف کردند.

وی گفت: ارزش لاستیک‌های احتکار شده از این انبار را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی پنج میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال است و در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و به سازمان‌های زیربط ارسال شد.

توقیف خودروهای حامل احشام قاچاق توسط پلیس خمیر

فرمانده انتظامی بندرخمیر نیز گفت: ماموران انتظامی یگان امداد این شهرستان روز گذشته حین گشت زنی در حوزه استحفاظی واقع در بخش رویدر به ۲ دستگاه خودرو وانت نیسان حامل احشام مشکوک شده و دستور توقف دادند که راننده خودروها بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند.

سرهنگ علی اکبر مرادی افزود: پس از تعقیب و گریز طولانی، خودروها متوقف شدند که در مسیر انتقال به سمت خمیر سه دستگاه خودرو ۴۰۵ دیگر اقدام به مسدود کردن مسیر حرکت خودرو ماموران و خودرو حامل احشام کردند.

وی ادامه داد: با اقدام متقابل پلیس خودروها از محل متواری و در بازرسی از خودروهای توقیفی تعداد ۶۲ راس دام زنده قاچاق کشف شد که ارزش احشام قاچاق کشف شده در این عملیات ۲۰ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال برآورد شده و در این رابطه ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha