اورعی: مقصر شکست تیم ملی هندبال من نیستم/باشگاه اجازه نداد در هانگژو بازی کنم

تهران- ایرنا- ملی‌پوش هندبال گفت: باشگاه رومانیایی اجازه نداد به همراه تیم ملی در بازی‌های آسیایی بازی کنم. این دلیل نمی‌شود که علت شکست تیم ملی را گردن یک بازیکن بیندازند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا اورعی تیر ماه با عقد قراردادی ۲ ساله به تیم توردا رومانی پیوست و بنا براعلام فدراسیون هندبال قرار بود در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور یابد اما عدم حضور وی در این رقابت‌ها سبب شد تا موجی از انتقادها به وی وارد شود. در همین رابطه گفت‌وگویی را با این لژیونر هندبال کشورمان انجام دادیم.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی ایرنا با این لژیونر را در زیر می‌خوانیم:

چه اتفاقی افتاد که وارد باشگاه توردا رومانی شدید؟

برای لژیونر شدن چهار سال پیش تصمیم گرفتم و یک سری کم لطفی‌ها از طرف یک سری افراد بود که نتوانستم لژیونر شوم. بعد از پیکارهای قهرمانی جهانی که سال گذشته برگزاری شد (صربستان - سوئد) پیشنهادات زیادی دریافت کردم و تصمیم گرفتم به باشگاهی بروم که بتوانم آنجا بیشتر بازی کنم و در زمین باشم. باشگاه توردا خیلی خوب است و در ۱۰ سالی که تشکیل شده به مدت هفت سال مدال گرفته و الان هم جزو تیم‌های خوب رومانی است و در رده چهارم لیگ برتر هستیم. تا الان ۹ بازی کردیم. ۵ برد، دو مساوی و دو باخت داریم.

چرا در بازی‌های آسیایی هانگژو حاضر نشدید؟

این بازی‌ها در تقویم فدراسیون جهانی ثبت نشده و آن را به رسمیت نمی‌شناسد. همچنین باشگاه توردا به همین دلیل اجازه نداد تا در بازی‌ها شرکت کنم. بیشتر بحث بر این بود که بازی‌ها در تقویم مسابقات جهانی نبوده و به همین دلیل نتوانستم در این رقابت‌ها شرکت کنم.

اورعی: مقصر شکست تیم ملی هندبال من نیستم/باشگاه اجازه نداد در هانگژو بازی کنم

کارشناسان هندبال از حضور نداشتن شما در هانگژو گلایه داشتند و عنوان کردند که از شما دلخور هستند چرا که اولویت شما تیم ملی نبوده است. چه پاسخی برای آنها دارید؟

خودم را مقصر این موضوع نمی‌دانم. همه تلاشم را برای آمدن به چین کردم اما جواب باشگاهم به فدراسیون منطقی بود و اعلام کرد که ما اجازه نمی‌دهیم که اورعی به بازی‌ها برود چرا که به وی نیاز داریم. اینکه چرا همه تلاش می‌کنند تا من را مقصر جلوه دهند، نمی‌دانم برای چیست. لژیونرهای دیگری بودند که به بازی‌ها نیامدند و سال‌های قبل هم نمی‌آمدند. این اتفاقات زیاد افتاده است اما نمی دانم چرا من مقصرم. هر کسی یک شرایطی دارد و به یک بازیکن باشگاه اجازه نمی‌دهد. یک بازیکن مصدومیت و یک بازیکن هم مشکل خانوادگی دارد. این دلیل نمی‌شود که تیم ملی نتیجه نگرفته است همه تقصیرها را گردن یک بازیکن بیندازند. این چیزی که دوستان گفتند منطقی نیست.

ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی چیست؟

ما در سال‌های اخیر در آسیا جز انتخابی مسابقات جهانی جزو چهار تیم برتر نبودیم. این نشان می‌دهد که از سطح اول آسیا فاصله گرفتیم. کشورهایی چون بحرین، قطر، ژاپن و کره‌جنوبی در این رشته سرمایه‌گذاری خوبی دارند و مربی طراز اول دارند و به تورنمنت‌های درجه یک می‌روند و شرایط خیلی خوبی برای آنها ایجاد شده است. هندبال ایران اگر بخواهد به سطح اول آسیا برسد نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت دارد. تیم بحرین با سرمربی ایسلندی خود هفت سال است که کار می‌کند و حتی تیم ملی ژاپن مربی آلمانی دارد که در بوندسلیگا سرمربی بوده و افتخارات زیادی دارد.

اورعی: مقصر شکست تیم ملی هندبال من نیستم/باشگاه اجازه نداد در هانگژو بازی کنم

برای کسب سهمیه المپیک در ۴ سال آینده چه اقداماتی باید شود؟

این موارد نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدت و هزینه زیاد و مربی طراز اول دارد. اگر بخواهیم به سهمیه المپیک و به فینال آسیا برسیم نیاز به امکانات خوب داریم. وقتی مربی وارد ایران می‌شود باید شرایط برای او فراهم شود تا اردوهای طولانی مدت و بازی‌های دوستانه بیشتری داشته باشند. سه یا چهار بازیکن تیم ملی بالای ۳۰ سال هستند و اگر حساب کنیم باقی بازیکنان همه از رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال هستند. مثلا محمد سیاوشی سال‌هاست است که در تیم ملی بازی می کند. برای کسب سهمیه المپیک و مدعی بودن نیاز به آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری خوب داریم.

مسابقات انتخابی المپیک را چطور دیدید؟

در مسابقات انتخابی المپیک نیز گروه‌ سختی با کویت، ژاپن، بحرین و قزاقستان داشتیم و به جز قزاقستان سه تیم دیگر در هانگژو جزو چهار تیم برتر بودند. گروه ما خیلی سخت بود و تیم‌ها خیلی خوب بودند اما متاسفانه به دلیل بی‌تجربگی هندبالیست‌ها و اشتباهات فردی نتوانستیم به نتیجه دلخواه برسیم. بازی برابر بحرین را خیلی خوب ظاهر شدیم و می‌توانستیم نیمه دوم را ببریم اما واگذار کردیم. بدترین بازی ما با ژاپن بود و اگر بازی دوم یا سوم ما با ژاپن بود می‌توانستیم شرایط بهتری داشته باشیم. بازی با کویت نیمه اول با ۶ اختلاف زمین را ترک کردیم و نیمه دوم با چالش روبر شدیم اما بازی را با اختلاف دو گل بردیم. متاسفانه بعد از باخت به بحرین نتوانستیم از گروه خود صعود کنیم اما در آخرین بازی پیروز زمین برابر عربستان بودیم. در انتخابی المپیک در سخت‌ترین گروه‌ در این چند سال که بازی کردیم، بودیم. دقت کنید ژاپن و بحرین به فینال رسیدند و این نشان می‌دهد در چه گروه سختی حضور داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha