۲ روستای استان اردبیل روستاهای دوستدار کتاب کشور شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین‌شهر گفت: روستای پریخان از توابع بخش مرکزی مشگین‌شهر و روستای زرج‌آباد شهرستان کوثر از استان اردبیل برگزیده نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شدند.

محمد جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روستاها که از طرف دبیرخانه شهرستانی واقع در اداره فرهنگ و ارشاد به عنوان روستاهای فعال و دوستدار کتاب در شهرستان معرفی شده بودند ، در رقابت با سایر روستاهای کشوری در بین ۲۷۱ روستای شرکت کننده قرار گرفته و در ردیف ۳۸ روستای دیگر به مرحله داوری نهایی رسیدند.

وی ادامه داد: ۱۳ روستا به عنوان روستاهای برگزیده طرح دوستدار کتاب و یک جامعه عشایری به عنوان دوستدار کتاب معرفی شدند که سهم استان اردبیل ۲ روستا در بین ۳۲ استان کشور بود.

وی با تبریک این موفقیت به اهالی فهیم و دوستدار کتاب استان اظهار کرد: به زودی جشن و مراسم تجلیل از تلاشگران این عرصه در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

روستای پریخان از توابع بخش مرکزی شهرستان مشگین‌شهر با ۸۰۳ خانوار بزرگترین روستای منطقه محسوب می‌شود، این روستا دیار مرحوم میرزاقاسم پریخانی از علمای بزرگ کشور است ، روستای زرج‌آباد نیز از روستاهای بخش فیروز شهرستان کوثر است که در جنوب اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha