به گزارش ایرنا از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران، امروز (سهشنبه) در نشست «هماندیشی سامانه پنجره واحد خدمات هوشمند گاز» با بیان این مطلب، اظهار کرد: این سامانه در راستای اجرای مصوبات هیات دولت که از سال گذشته بر اجرای راهبرد کلان دولت هوشمند تاکید دارد، راهاندازی میشود.
وی با بیان اینکه دولت هوشمند یا دولت الکترونیک به معنای به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تحقق سیاستهای نظام اداری دولت است، گفت: دولت با بهرهگیری از این فرآیند نسبت به بهرهوری بیشتر خدماترسانی به مردم اقدام خواهد کرد؛ یکی از این خدمات سازماندهی خدمات شهری است که روند خدمترسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای هموطنان فراهم میکند.
سراجی افزود: در یک دولت هوشمند، نقش سازمانهای مسئول خدمت رسانی در یک حوزه، از تصدیگری به سمت اعمال حاکمیت تغییر خواهد کرد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در ادامه، با اشاره به خدمات سامانه پنجره واحد هوشمند گاز در دولت هوشمند گفت: در راستای سیاستهای کلان دولت هوشمند در ایران شاهد این خواهیم بود که هر شخص با احراز هویت در سامانه دولت هوشمند از تمامی خدمات ارائه شده بهرهمند خواهد شد و نیازی به ثبت نام مکرر در پایگاههای داده مختلف نیست؛ البته در این مسیر، سازمان فناوری اطلاعات، مسئول صیانت از حریم خصوصی کاربر است.
سراجی تغییر بستر ارائه خدمات از شبکه داخلی سازمانها به اینترنت را گام اصلی اجرای برنامه دولت هوشمند عنوان کرد و گفت: مدیریت فاوا شرکت ملی گاز ایران، سال گذشته و حسب دستورات ابلاغی ۵ مورد از خدمات ارائه شده را به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل کرد. در مجموع، برنامه این است که ۲۱ خدمت اعم از شناسهدار و غیرشناسهدار را به پنجره خدمات دولت هوشمند متصل کنیم.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در پایان، تصریح کرد: وزیر نفت و معاون وزیر نفت در امور گاز نسبت به ارائه خدمات الکترونیک در قالب سامانه پنچره خدمات هوشمند گاز در سراسر کشور تاکید جدی دارند. این سامانه در حال بلوغ است و هم اکنون نقش واسط بین شرکتهای تابعه استانی و ستاد با سامانه دولت هوشمند را دارد و خدمترسانی به مردم را تسریع و تسهیل میکند.
نظر شما