مجتبی شاکری: طوفان‌الاقصی تبدیل به «انقلاب سوم» شد/ ۱۳ آبان الگوی مبارزه فلسطینی‌ها

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: اگر انقلاب اول، انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و انقلاب دوم، اشغال لانه جاسوسی بودند، به اعتقاد من، انقلاب سوم را فلسطینی‌ها در تاریخ ۱۵ مهر امسال و در قالب عملیات طوفان‌الاقصی رقم زدند. 

مجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به سالگرد واقعه ۱۳ آبان اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی باعث شد که دارای نظام حقوقی و سیاسی مستقل شویم و همه فتنه‌گری‌های آمریکا و انگلیس در به شکست کشاندن انقلاب اسلامی، ناکام بمانند.

وی افزود: اسنادی به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا نشان دادند که مرکز فتنه، همین‌جاست و اگر گروهک‌ها، جریان ضد انقلاب و غرب‌گراها اقدامات خرابکارانه‌ انجام می‌دهند، به خاطر لانه جاسوسی است. لذا تسخیر لانه جاسوسی گامی بالاتر از انقلاب اول بود و امام(ره)آن را انقلاب دوم نامیدند.

شاکری با اشاره به تفاوت انقلابی‌گری مردم ایران در انقلاب اسلامی با سایر کشورها گفت: از آنجایی که حاکمیت برآمده از انقلاب اسلامی دینی، انقلابی و اعتقادی شد، این اعتقاد به وجود آمد که آمریکا «شیطان بزرگ» است و با فرعونیتی که دارد، همه‌ی ملت‌ها را تحت سلطه خود قرار می‌دهد؛ بنابراین ایستادگی ما با ایستادگی بسیاری از کشورها و ملت‌ها مثل لیبی و عراق و ... تفاوت پیدا کرد؛ مدل مبارزاتی ملت ایران، برای سایر ملت‌ها به الگو تبدیل شد.

وی افزود: بسیاری از کشورها تصور نمی‌کردند که ما در راه مبارزه با استکبار آمریکا دوام بیاوریم و در نهایت سازش خواهیم کرد؛ اما دیدند با وجود تحمیل سنگین‌ترین تحریم‌ها، تهدیدها و ممانعت‌ها برای پیشرفت‌نکردن ملت ایران، به طور جدی ایستادیم و خواهیم ایستاد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تاسی مردم فلسطین از مقاومت مردم ایران در برابر جریان استکبار و آمریکا گفت: مردم فلسطین و گروه «حماس» در برابر جنایات و کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند چراکه جنس حماس با امثال «عرفات» و «محمود عباس» بسیار متفاوت است؛ ایستادگی حماس از جنس ایستادگی ما در برابر استکبار است.

شاکری گفت: حادثه ۱۳ آبان و وقایع پس از آن، به الگویی برای مبارزه فلسطینی‌ها تبدیل شد تا آن‌ها نیز بتوانند ایستادگی و مقاومت کنند. مبارزات فلسطینی‌ها از مبارزه با سنگ، تبدیل به مبارزه با پهپاد و موشک شده است؛ اکنون مقاومت ملت فلسطین، توانسته حیثیت رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی عملیات طوفان الاقصی را نشانه‌ای از تکثیر ۱۳ آبان توصیف کرد و افزود: اگر انقلاب اول، انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و انقلاب دوم، اشغال لانه جاسوسی بودند، به اعتقاد من، انقلاب سوم را فلسطینی‌ها در تاریخ ۱۵ مهر امسال و در قالب عملیات طوفان‌الاقصی رقم زدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha