مسلمی نائینی: مبارزه با دشمن نباید تنها به شعار"مرگ بر آمریکا" محدود شود

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی آمادگی این نهاد را برای انتقال نتایج مطالعاتی خود در حوزه استکبار ستیزی اعلام کرد و گفت: مبارزه با دشمن و شناخت آن نباید تنها به شعار"مرگ بر آمریکا" یا شناخت سطحی شیطان بزرگ محدود شود، تمامی اقشار جامعه به خصوص دانشجویان و دانش آموزان باید همه جوانب و ابعاد استکبار جهانی را به شکل عمیق مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در تقویم رسمی ایران ۱۳ آبان ماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است و در واقع این روز به دنبال سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم ایران ماندگار شده است.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را در راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال ها هنوز هم حس می شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی گرامی و مبارک است.

مسلمی نائینی: مبارزه با دشمن نباید تنها به شعار"مرگ بر آمریکا" محدود شود

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و البته تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است. بر همین اساس و همزمان با فرارسیدن یوم آلله ۱۳ آبان، با حسن مسلمی نائینی رییس سازمان جهاد دانشگاهی گفت و گو کرده ایم.

دشمن شناسی، همواره از تاکیدات اصلی رهبر معظم انقلاب بوده است

رییس جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی برلزوم برخورداری از بصیرت، دشمن‌شناسی و ذکر تبعات عدم شناخت دشمن اشاره کرد و افزود: بیان و تعدد تکرار معظم له نشان از اهمیت این موضوع دارد و اقدامات در این حوزه نیز باید به شکل دانش بنیان باشد.

مسلمی نائینی افزود: چراکه تمرکز در شناخت دشمن اصلی و صرف تمام توان و افزایش هرچه بیشتر دقت در شناخت، در برنامه ریزی ها و کسب قدرت برای مقابله با آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مسلمی نائینی با تاکید براینکه مبارزه با دشمن و شناخت آن نباید تنها به شعار"مرگ بر آمریکا" یا شناخت سطحی شیطان بزرگ محدود شود، اظهار داشت: تمامی اقشار جامعه به خصوص دانشجویان و دانش آموزان باید همه جوانب و ابعاد استکبار جهانی شامل لایحه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شکل عمیق مطالعه کنند.

مسلمی نائینی: مبارزه با دشمن نباید تنها به شعار"مرگ بر آمریکا" محدود شود

شناخت استکبار جهانی نباید تنها محدود به شعار باشد

رییس سازمان جهاد دانشگاهی همچنین به وجود انواع و اقسام مراکز و موسسات مطالعاتی و تحقیقاتی در آمریکا که بر روی کشورهای مختلف از جمله ایران کار می کنند، اشاره کرد و یادآور شد: این درحالی است که این مهم در ایران و حتی مراکز علمی و دانشگاهی مغفول واقع شده است.

مسلمی نائینی اذعان کرد: حتی اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده در طول دهه های گذشته در ایران برای شناخت چهره واقعی آمریکا به عنوان یک نظام مستکبر از کیفیت لازم برخوردار نبوده است.

مسلمی نائینی: مبارزه با دشمن نباید تنها به شعار"مرگ بر آمریکا" محدود شود

وی تاکیدکرد: بر همین اساس ما نباید در مواجهه با دشمن به خصوص استکبار جهانی به سردمداری آمریکا، خود را تنها به شعارمحدود کنیم و باید ریشه این نظام سلطه را بسیار دقیق شناخته و به جهانیان نیز بشناسانیم.

رییس جهاد دانشگاهی، یکی از مشکلات تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در برجام و در مواجهه با آمریکایی ها را فقر اطلاعاتی و نداشتن شناخت دقیق از مسائل مربوط به آمریکایی ها دانست، افزود: این درحالی است که طرف مذاکره کننده دارای مراکز تحقیقاتی قوی ایران شناسی است.

وظیفه جهاد دانشگاهی برای مقابله با غرب زدگی سنگین است

مسلمی نائینی یادآور شد: یکی از وظایف کلی جهاد دانشگاهی طبق ماده سه اساسنامه این نهاد انقلابی شامل تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی، تربیتی و ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به خصوص دانش‌آموزان‌ و دانشجویان به منظور مقابله با غربزدگی و انحرافات فرهنگی در چهارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور است، این در حقیقت یکی از وظایف سنگینی است که برعهده این نهاد گذاشته شده است.

وی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره به مسوولان مختلف کشور به خصوص مراکز فرهنگی تاکید کرده اند که در حوزه های علمی و پژوهشی باید سعی کنیم برای شناخت دقیق و عمیق تر دانشجویان و دانش آموزان از دشمن برنامه ریزی لازم و کار کنیم.

مسلمی نائینی: مبارزه با دشمن نباید تنها به شعار"مرگ بر آمریکا" محدود شود

وی تاکیدکرد: تمام نهادهای فرهنگی کشور از جمله جهاد دانشگاهی که در اساسنامه آن هم ذکر شده است، باید در آگاهی بخشی هرچه بیشتر جامعه به خصوص دانشجویان و دانش آموزان گام بردارند.

رییس جهاد دانشگاهی اذعان کرد: گاهی اوقات به علت غفلت از شناساندن عمیق دشمن به جامعه به خصوص قشر جوان، آنها دچار تناقض می شوند و این پرسش برای آنها مطرح می شود که چرا باید شعار مرگ بر آمریکا سرداد و این به طور حتم به دلیل نبود شناخت کافی از این نظام سلطه گر است.

برگزاری دوره ارزشمند مطالعاتی "شناخت آمریکا"از سوی جهاد

مسلمی نائینی همچنین با بیان اینکه سال گذشته در ۱۵ آبان مسوولیت جهاد دانشگاهی را عهده دار شدم، گفت: در همان زمان و به دنبال تاکیدات فراوان رهبر فرزانه انقلاب، مبنی بر لزوم دشمن شناسی، انجام کاری ارزشمند تحت عنوان برگزاری دوره مطالعاتی "شناخت آمریکا، مقابله با استکبار جهانی" در این نهاد کلید خورد.

وی تصریح کرد: دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی این دوره را با بهره گیری از اساتیدی که در حوزه مطالعات آمریکا تخصص و مطالعات عمیق دارند و حتی چندسالی را در این کشور سپری کرده اند، از آبان سال گذشته تا اوایل تابستان امسال در قالب ۱۰ جلسه آموزشی در مراکز مختلف از جمله جهاد دانشگاهی و لانه جاسوسی برای علاقمندان برگزار کردیم.

مسلمی نائینی: مبارزه با دشمن نباید تنها به شعار"مرگ بر آمریکا" محدود شود

وی به برگزاری دوره مطالعاتی شناخت آمریکا، مقابله با استکبار جهانی در مراکز مختلف از جمله جهاد دانشگاهی و لانه جاسوسی آمریکا اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر و به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، تمام سخنرانی و کتاب های معرفی شده در قالب لوح فشرده تصویری و حتی صوتی با کیفیت بسیار مناسب آماده بهره برداری است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس توضیح داد: این لوح فشرده شامل مجموعه کاملی از طرح درس، معرفی استاد، اقلام علمی و کل مباحث و برگزیده ای از جلسات این دوره آموزشی است.

مسلمی نائینی به سه کتاب معرفی شده در این دوره آموزشی مطالعاتی آمریکا اشاره کرد و افزود: کتاب "تاریخ آمریکا" که بحث اصلی دوره بر آن متمرکز است و همچنین کتاب های آمریکا، نگاهی از درون و همچنین دمکراسی برای شماری چند از جمله کتاب های مرجع این دوره آموزشی است.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای انتقال نتایج اقدامات مطالعاتی خود در حوزه استکبار ستیزی

رییس سازمان جهاد دانشگاهی همچنین گفت: این نهاد انقلابی برای شرکت کنندگان در دوره شناخت آمریکا، مقابله با استکبار جهانی که نمرات بالایی در آزمون کسب می کنند، اقدام به برگزاری دوره های پیشرفته تر می کند و در نهایت از افراد برتر برای برگزاری دوره های آموزشی در برخی مراکز از جمله مدارس و مساجد استفاده می کند.

مسلمی نائینی درادامه از آمادگی این مجموعه پژوهش محور برای همکاری با وزارتخانه ها و نهادها از جمله وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش برای انتقال تجربیات و نتایج اقدامات پژوهشی و مطالعاتی انجام شده در حوزه شناخت دقیق استکبار جهانی به منظور ارائه به دانشجویان و دانش آموزان کشور خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha