فاطمی‌پور: مطالعه اسناد لانه جاسوسی حقیقت آمریکا را برای نسل امروز نمایان می‌کند

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: نسل‌های فعلی و آتی به راحتی می‌توانند با مطالعه اسناد لانه جاسوسی نقاب از چهره واقعی آمریکا برداشته و واقعیت سیاستمداران استکبار جهانی را که همواره شعار حقوق بشر، آزادی و دفاع از مظلومان سرمی‌دهند، به وضوح مشاهده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در خصوص نقش مهم دانشجویان در حوزه استکبارستیزی و تنویر افکار عمومی در راستای شناساندن چهره واقعی شیطان بزرگ به جامعه گفت: نخبگان و فرهیختگان موتور محرک هر جامعه هستند و به طور طبیعی در هر اجتماعی، نخبگان جامعه نقش جریان سازی، جهت‌دهی و ریل‌گذاری، تحول‌آفرینی، تحول خواهی و تاثیرگذاری اجتماعی را برعهده دارند و در زمینه استکبارستیزی نیز می توانند بسیار مثمرثمر باشند.

وی افزود: موضوع استکبارستیزی، مقابله با استکبار، استعمار و ایستادگی در برابر دشمن به طور طبیعی موضوعی بسیار ارزشمند، مهم و محوری است. همواره جریان باطل و استکبار سعی می کند نیت اصلی را که همان خوی استعمار، درندگی، چپاول، ظلم و پایمال کردن حق ملت های محروم است، در قالب یک پوشش فریبنده مخفی کند. به تعبیری آنها برای کتمان حقیقت و نیات سوء‌شان، پنجه سربی و آهنین خود را برای ضربه زدن به ملت ها، با دستکش مخملی می پوشانند.

فاطمی‌پور: مطالعه اسناد لانه جاسوسی حقیقت آمریکا را برای نسل امروز نمایان می‌کند

فاطمی‌پور ادامه داد: اینجاست که نقش فرهیختگان مهم و ارزشمند است و اگر نخبگان جامعه بدانند که دشمن واقعی آنها چه کسانی و با چه رویکردی هستند، آن زمان می توانند فهم خود را به سایر اقشار جامعه نیز منتقل کنند.

وی افزود: به تعبیری اگر موذنان جامعه در خواب باشند، نماز مردم نیز قضا خواهد شد و فرهیختگان جامعه شامل اساتید و دانشجویان می توانند نقش موذنان و هوشیاران جامعه را داشته باشند.

فاطمی‌پور: مطالعه اسناد لانه جاسوسی حقیقت آمریکا را برای نسل امروز نمایان می‌کند

با مطالعه اسناد جاسوسی می‌توان چهره شیطانی آمریکا را شناخت

فاطمی پور ادامه داد: اتفاقی که در تسخیر لانه جاسوسی افتاد، در نتیجه این بود که جریان دانشجویی کشور آن روز به این نتیجه رسید که بسیاری از تنش ها، به‌هم ریختگی ها و مشکلاتی که برای انقلاب اسلامی درحال رقم خوردن است، توسط برخی عروسک های خیمه شب بازی از جمله جریان ها و گروه های با اقدمات منفی علیه انقلاب اسلامی اتفاق می افتد که عروسک گردان آنها در پشت صحنه و در لانه جاسوسی به تعبیری در سفارت آمریکا است.

وی افزود: ماموریت آمریکایی ها در واقع در لانه جاسوسی خود در سال ۱۳۵۸ که تحت عنوان سفارتخانه از آن استفاده می کردند، مدیریت و هدایت برخی جریان ها برای ضربه زدن به حقانیت انقلاب اسلامی و به انحراف کشاندن آن بود.

فاطمی‌پور: مطالعه اسناد لانه جاسوسی حقیقت آمریکا را برای نسل امروز نمایان می‌کند

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: آن روز جریان دانشجویی با تشخیص به‌هنگام و مناسب خود احساس کرد که برای کاهش هرچه بیشتر دخالت های بیگانگان و مهار جریان نفوذ وقت، باید چشم فتنه را کور کرد و این فتنه نیز در حقیقت همان سفارتخانه یا لانه جاسوسی آمریکا بود.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان ۱۳۵۸ جاسوس خانه آمریکا فتح شد و پس از آن نیز به شکل انقلابی و جهادی اسناد جاسوسی، خیانت ها، جنایات و ظلم های آمریکایی ها توسط جریان دانشجویی به شکل مفصل استخراج و منتشر شد و امروز در تاریخ ایران ماندگار است.

چهره واقعی آمریکا با حمایت از صهیونیست‌های کودک‌کش بار دیگر نمایان شد

فاطمی پور گفت: امروز جریان غزه مجددا آن پرده‌دری و روشنگری در خصوص حقیقت آمریکا را به عالم نشان داد به طوری که با انجام تمام جنایات و ظلم های رژیم صهیونیستی در طول دهه های گذشته تا امروز، شیطان بزرگ با بی شرمی اعلام می کند تمام قد از این رژیم دفاع کرده و به آنها بودجه، سلاح و تجهیزات نظامی اختصاص داده و توسط ده ها هواپیمای ترابری برای آنها ارسال می کند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: دفاع و حمایت آمریکا از رژیم کودک کش، سفاک و جنایتکار صهیونیستی، چهره دیگر و حقیقی استکبار جهانی را برای جهانیان به نمایش گذاشت.

فاطمی‌پور: مطالعه اسناد لانه جاسوسی حقیقت آمریکا را برای نسل امروز نمایان می‌کند

وی گفت: جریان های مختلف امروز دانشجویی نیز، همانطور که در یوم الله تاریخی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نقش خود را به خوبی برای افشای چهره واقعی آمریکا به عنوان استکبار جهانی ایفا کرد، به طورحتم امروز نیز باید نقش روشنگری چهره واقعی شیطان بزرگ، جریان سازی و حرکت دهی اجتماع به منظور مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را عهده دار باشد.

فاطمی پور افزود: اگر امروز نیز جریان های مختلف دانشجویی به نقش خود به خوبی عمل کنند و قدر موقعیت خود را بدانند، حتما می توانند پس پرده بسیاری از اتفاقات خرابکارنه دنیا که ریشه آن حکومت آمریکاست را به مردم نشان دهند و در نقش موذنی خود در جامعه برای بیداری مردم بسیار مسوولانه عمل کنند.

به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی ایران ۱۳ آبان ماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است و در واقع این روز بدنبال سه اتفاق در اذهان دانش آموزان و عموم مردم کشورمان ماندگار شده است.

عده‌ای از دانش‌آموزان مبارز و بیدار در آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم پهلوی برخاستند و جان خود را راه کشور تقدیم کردند. هرچند که تلخی واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی پس از سال ها هنوز هم حس می شود اما نقش تاثیرگذار و مقاومت این عزیزان در پیروزی انقلاب اسلامی گرامی و مبارک است.

۱۳ آبان همچنین سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و البته تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha