۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۱۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85276976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گوترش : عمیقا از گسترش عملیات زمینی اسراییل نگران هستم

تهران-ایرنا- آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه از احتمال گسترش درگیری‌ها در نوار غزه به سایر منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "آناتولی انگلیسی" گوترش در بیانیه‌ای گفت: «من عمیقاً از خطر گسترش جنگ و تشدید خطرناک تنش فراتر از غزه نگران هستم و از همه رهبران می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از ویرانی گسترده‌تر نشان دهند.»

او گفت که از تشدید درگیری میان اسرائیل و حماس و سایر گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه نگران است.

گوترش تصریح کرد: «من از گسترش عملیات زمینی توسط ارتش اسرائیل همراه با حملات شدید هوایی و ادامه شلیک راکت به سمت اسرائیل از غزه نگران هستم.»

وی با بیان این که غیرنظامیان از همان ابتدا بیشترین صدمه را در این جنگ دیده اند, افزود ، حفاظت از غیرنظامیان "مهمترین امر است و باید همیشه مورد توجه قرار گیرد. "

گوترش ، کشتار غیرنظامیان در غزه را محکوم و تصریح کرد "از گزارش‌هایی که نشان می‌دهند دو سوم کشته‌شدگان در غزه زن و کودک هستند، وحشت زده شده است. "

به گفته وی ، "حقوق بین المللی بشردوستانه قوانین روشنی را تعیین می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. نمی‌شود این قوانین را به صورت انتخابی استفاده کرد. همه طرف‌ها باید از اصول تمایز، تناسب و احتیاط پیروی کنند. "
از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر حمله ۷ اکتبر توسط حماس را محکوم کرد.

وی ادامه داد  "هرگز هیچ توجیهی برای کشتن، مجروح کردن و ربودن غیرنظامیان وجود ندارد. من خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط غیرنظامیانی که توسط حماس گروگان گرفته شده اند, هستم. "

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد که تشدید تنش تنها باعث افزایش رنج غیرنظامیان می‌شود.

وی اظهار کرد : «سطح کمک‌های بشردوستانه که تا این لحظه مجوز ورود به غزه را پیدا کرده است، اصلا کافی نیست و با نیازهای مردم غزه تناسبی ندارد و این فاجعه انسانی را تشدید می‌کند.»

به گفته وی گوترش بار دیگر خواستار آتش بس فوری بشردوستانه و دسترسی بلامانع بشردوستانه به نیازمندان در غزه شد.

به گزارش ایرنا, عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و پنجمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل‌آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می‌باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه‌های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha