بیشترین بارندگی امشب سیستان و بلوچستان با ۵۳ میلیمتر در قصرقند ثبت شد

زاهدان - ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ازعصر امروز تاکنون در ۹ ایستگاه هواشناسی استان بارندگی ثبت شده است، گفت : بیشترین بارش امشب با ۵۳ میلیمتر مربوط به هلنچکان از توابع شهرستان قصر قند است.

محسن حیدری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی ها حاکی از آن است که از فردا بعدازظهر در ارتفاعات جنوبی و سواحل دریا شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاه توام با رعدوبرق و تندباد موقتی خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین طی روزهای جمعه و شنبه در ارتفاعات نیمه شمالی استان شرایط برای رشد ابر و بارش پراکنده باران مهیاست.

حیدری توصیه کرد: شهروندان در این مدت در جریان فعالیت های کوهنوردی احتیاط کرده و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرای دام در ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، پس از ماه‌ها انتظار سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فعال شده و بارندگی در برخی از نقاط این استان پهناور که همواره با معضل خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند علاوه بر سیراب‌کردن زمین‌های تشنه، زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را هم مهیا کرد.

بارش بارانی که فضای شهرها را طراوتی بهاری بخشیده و با طغیان رودخانه‌های محلی، فصلی تازه برای زندگی فراهم کرده روزنه‌ای از امید در بین مردم منطقه بویژه کشاورزان به وجود آورده است.

بارش باران الهی در حالی زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را فراهم کرده که در برخی از نقاط مانند شهرستان نیکشهر منجر به اختلال در تردد شهروندان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha