وزیر دفاع آمریکا: خشونت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری به ضرر اسرائیل است

تهران-ایرنا- لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت که افزایش خشونت شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی که منجر به کشته و آواره شدن غیرنظامیان فلسطینی شده است، در درازمدت به ضرر اسرائیل خواهد بود.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از " الجزیره انگلیسی", آستین هنگام سخنرانی در کمیته تخصیص اعتبارات سنا گفت او «هر بار» که با همتای اسرائیلی خود صحبت می‌کند به این موضوع می‌پردازد.

او خشونت شهرک نشینان علیه مردم فلسطین را "نسبتا نگران کننده" توصیف کرد.

آستین تاکید کرد: «اگر اسرائیلی‌ها تصمیمی برای کنترل این موضوع نگیرند، در آینده این اقدامات به ضرر آن‌ها خواهد بود.»

از زمان آغاز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی و حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه, خشونت‌های شهرک نشینان صهیونیستی علیه مردم در کرانه باختری اشغالی افزایش یافته است.

به گفته کمیسیون مقاومت دیوار و شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین، شهرک نشینان صهیونیستی در کمتر از یک ماه گذشته, ۲۸۰ حمله علیه فلسطینیان در کرانه باختری انجام داده‌اند که این حملات منجر به شهادت هفت فلسطینی شده است.

شهرک نشینان در این حملات از شیوه‌های مختلفی مانند تیراندازی, ضرب و شتم، قطع درختان، آسیب به خودروها، مسدود کردن جاده‌ها و حمله به خانه‌ها، خانواده‌ها و کشاورزان فلسطینی استفاده کرده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در این جلسه در کنار وزیر دفاع این کشور بود گفت که در این وضعیت بسیار حساس و شکننده, حملات شهرک نشینان مانند «هیزم انداختن روی آتش است.»

به گزارش ایرنا, وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدای تجاوز نیروهای اشغالگر صهیونیست به کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۱۲۳ نفر افزایش یافته است.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، نیروهای رژیم صهیونیستی به طور مداوم به کرانه باختری رود اردن نیز حمله کرده و شمار زیادی از فلسطینی‌ها را شهید، زخمی و دستگیر کرده‌اند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و پنجمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد و این در حالی است که مقامات واشنگتن حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را به اوج خود رسانده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده فقط به دنبال کشتار مردم غزه می‌باشد تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و برنامه‌های خود را تحمیل کند، غافل از این که تمام مردم غزه عضو مقاومت ضدصهیونیستی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha