ادامه نهضت پارکینگ سازی در منطقه ۶/ ایجاد ظرفیت پارک ۸۰۰ خودرو برای شهروندان

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۶ تهران از ادامه اجرای طرح‌ها و ایده‌های کم هزینه برای رفع معضل کمبود فضای پارک خودرو در بخش مرکزی شهر که با کمبود زمین برای احداث پارکینگ مواجه است، خبر داد.

سید مرتضی روحانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: منطقه ۶ به دلیل موقعیت خاص آن و تعدد مراکز درمانی، دانشگاهی، فرهنگی و تفریحی در سطح آن، روزانه با میزان بالایی از سفرهای درون شهری مواجه است، که همین مساله، فضای پارک خودرو را به معضلی بزرگ در قلب پایتخت تبدیل کرده است.

وی افزود: ما برای رفع این معضل سراغ ایده‌های متفاوت و کم هزینه رفتیم و از خود مشکل به عنوان راهکار رفع آن استفاده کردیم.

به گفته وی، سال گذشته ۲ تفاهم‌نامه همکاری با بیمارستان بزرگ شریعتی و امام خمینی (ره) منعقد کردیم که قرار است داخل محوطه این بیمارستان‌ها پارکینگ طبقاتی احداث شود که استفاده از آن برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

روحانی به طرح جدید منطقه برای رفع معضل کمبود فضای پارک خودرو نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح به سراغ مراکز تجاری و تفریحی رفتیم که خودشان جاذبه سفر به قلب پایتخت هستند و قرار است تفاهم‌نامه همکاری با این مراکز منعقد شود.

وی به جزییات طرح اشاره کرد و یادآور شد: مذاکرات اولیه با هیات مدیره مجتمع نگین الماس واقع در تقاطع کریمخان و حافظ به عمل آمده که طی آن قرار است ظرفیت پارکینگ این مجموعه با تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی شهر برای عموم شهروندان قابل استفاده شود.

ادامه نهضت پارکینگ سازی در منطقه ۶/ ایجاد ظرفیت پارک ۸۰۰ خودرو برای شهروندان

وی با اشاره به اینکه با انجام این توافق ظرفیتی پارک بیش از ۸۰۰ خودرو در این بخش از شهر ایجاد می‌شود، اضافه کرد: با ادامه توافقات با تمامی مراکز تجاری، تفریحی و هنری موجود در سطح منطقه و کاهش تعرفه‌های آنها در مقابل دریافت خدمات شهری از شهرداری در تلاش هستیم گره کور ترافیک در قلب پایتخت را باز کنیم.

به گزارش ایرنا، منطقه ۶ تهران از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و همچنین از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود.

جمالزاده، سنایی، وصال، امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد، کریم خان، ساعی و نظامی گنجوی از مهمترین محلات این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha