«آنالیز سازه و زلزله» در ردیف مجلات دسترسی آزاد جهان قرار گرفت

مراغه- ایرنا- فصلنامه علمی «آنالیز سازه و زلزله»ی گروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در پایگاه استنادی «DOAJ» نمایه شد و در فهرست مجلات دسترسی آزاد جهان قرار گرفت.

مدیرمسئول این فصلنامه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فصلنامه طی پنج سال اخیر به لحاظ جایگاه علمی ارتقا یافته است و در ارزیابی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی هم رتبه «A+» را دارد.

«احمد ملکی» نمایه شدن فصلنامه سازه و زلزله در پایگاه استنادی «DOAJ» را برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری منطقه امتیاز قابل تاملی خواند و افزود: در صورتی که مقالات این دانشجویان در فصلنامه منتشر شود، بالاترین امتیاز به آنان اختصاص می‌یابد.

وی به افق توسعه این فصلنامه نیز اشاره و بیان کرد: نمایه شدن فصلنامه در پایگاه استنادی جهان اسلام و قرار گرفتن در زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از گام‌های دیگر توسعه در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو است.

«ملکی» با تاکید بر اینکه این فصلنامه تاکنون به طور مرتب منتشر شده و وضعیت انتشار آن آبی است، افزود: هیئت تحریریه این فصلنامه از اساتید دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله دانشگاه‌های علم و صنعت، ارومیه، صنعتی شریف، سهند، محقق اردبیلی، خواجه‌نصیر و غیره تشکیل شده است و تعدادی از اعضای این هیئت هم از اساتید انگلستان و ترکیه هستند.

وی با بیان اینکه فصلنامه آنالیز سازه و زلزله از روش داوری همتا «peer review» بهره می‌گیرد، اظهار کرد: سبک داوری در فصلنامه، داوری «دو سو کور/ Double anonymous peer review» است و در این نوع داوری، نویسندگان و داوران گمنام هستند و یکدیگر را نمی‌شناسند.

مدیرمسئول فصلنامه سازه و زلزله به مراحل داوری هم اشاره و بیان کرد: این مراحل، ارسال مقاله از طریق سامانه، طرح مقاله در جلسه هیات تحریریه، ارسال برای سه داور، تصمیم‌گیری هیئت تحریریه با توجه به نظر داوران، ارسال به نویسنده برای انجام اصلاحات، داوری نهایی و چاپ در مجله را شامل می‌شود.

«آنالیز سازه و زلزله» در ردیف مجلات دسترسی آزاد جهان قرار گرفت
فرآیند پذیرش مقاله در فصلنامه آنالیز سازه و زلزله

به گزارش ایرنا نمایه شدن در یک پایگاه اطلاعاتی نشانه اعتبار آن مجله است و یکی از معیارهای ارزیابی برای انتخاب به شمار می‌رود؛ بیشتر پژوهشگران برای جست‌وجوی پیشینه یا کسب اطلاع از کارهای علمی قبلی در پایگاه‌های اطلاعاتی متعددی چون «MEDLINE»، «EMBASE»، «PubMed Central»، «Web of Science»، «Scopus»، «DOAJ» و غیره به جست‌وجو می‌پردازند.

برای جست‌وجوی فصلنامه آنالیز سازه و زلزله در «DOAJ» نیز ابتدا به سایت این پایگاه استنادی به آدرس «https://doaj.org» بروید و در قسمت مجله، « Analysis of Structure and Earthquake» را جست‌وجو کنید.

«آنالیز سازه و زلزله» در ردیف مجلات دسترسی آزاد جهان قرار گرفت
صفحه اول پایگاه استنادی «DOAJ»

شماره سوم از دوره ۲۰ فصلنامه آنالیز سازه و زلزله طی آذر سال جاری منتشر می‌شود؛ گفتنی است دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در برخی از موارد برای چاپ مقالات خود در مجلات دسترسی آزاد جهان مجبور می‌شوند تا مبالغی را به صورت دلاری پرداخت کنند و بر همین اساس نمایه شدن این فصلنامه تخصصی، فرصتی مغتنم برای دانشجویان گروه عمران کشور ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha