۱۹۰ هزار دانش‌آموز خراسان‌شمالی زیر پوشش طرح "فلورایدتراپی" قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۹۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری برای تامین سلامت بهداشت دهان و دندان با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار زیر پوشش طرح "فلوراید تراپی" قرار گرفتند.

دکتر محمدرضا اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح پیشگیری و کاهش تعداد دندان‌های پوسیده است که با مشارکت مراقبان سلامت در مدارس به‌ صورت رایگان انجام می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح دانش‌آموزانی که مشکل دندانی داشته باشند پس از انجام وارنیش توسط مراقبان سلامت به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع و از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می شوند.

اکبری ادامه داد: بهترین زمان برای انجام و استفاده از وارنیش رده سنی زیر ۱۴سال است که در دو نوبت به فاصله هر ۶ ماه برای دانش‌آموزان زیر پوشش انجام می‌شود.

به گفته وی؛ وارنیش فلوراید، نوعی ژله است که بر روی سطح دندان‌های خشک قرار داده می‌شود تا با تقویت دندان‌ها مانع پوسیدگی آنها شود.

۷۵ هزار دانش‌آموز زیرپوشش طرح کنترل بیماری‌های واگیر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۷۵ هزار دانش‌آموز استان نیز در سال تحصیلی جاری زیرپوشش طرح مراقبت و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر قرار گرفتند.

اکبری افزود: دانش آموزان در این طرح خدمات مراقبتی و بهداشتی پوست و مو، بیماری سل، شنوایی، آسم، سلامت روان، کنترل فشار خون، قد و وزن و تغذیه را دریافت می کنند.

وی با اشاره به ارایه مشاوره تغذیه به دانش آموزان، اظهار کرد: در این برنامه دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی توسط کارشناسان شناسایی و برای دریافت مشاوره به مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۹۲ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار و ۵۰ باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha