استاندار کرمان: توسعه استان باوجود ظرفیت‌های بزرگ معدنی نامتوازن بوده است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت های بزرگ اقتصادی و معدنی در این استان گفت: اما توسعه نامتوازن در استان شکل گرفته که این مهم از مشکلات به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان با حضور رییس قوه قضاییه در شهر کرمان افزود: بیش از ۳۵ درصد اشتغال استان ناشی از صنعت است.

به گفته وی کرمان ظرفیت های بزرگی دارد و در برخی از آنها از جمله کشاورزی و معدن سرآمد است.
استاندار کرمان به وجود مس، فولاد و کرومیت در استان اشاره و تصریح کرد: در مس رتبه پنجم دنیا را داریم و فولاد استان به صنعت فولاد کشور طعنه می زند.

وی با اشاره به ۴۲ ماده معدنی در استان افزود: بیشتر صنایع بزرگ کرمان در شمال استان قرار دارد و در جنوب این صنایع شکل نگرفته؛ تنوع معادن در جنوب بیشتر است در حالی که عیار و حجم ذخایر را در این منطقه کمتر داریم.

فداکار بیان کرد: در شرق استان کرمان نیز صنعت خودروسازی وجود دارد.
وی ضمن تشکر از مجموعه قضایی در رفع مشکلات صنایع و کارآفرینی گفت: دستگاه قضایی استان در حد توان با استفاده از ظرفیت های قانونی برای حل مشکلات صنعت کمک می کند اما برخی از موارد در داخل استان حل‌شدنی نیست و نیاز به اختیارات بیشتر داریم.
استاندار کرمان تاکید کرد: کارگروه رفع موانع تولید ۲۲۶ مصوبه داشته و ۱۲۳ مورد اجرا شده است.
وی افزود: در حد توان سعی داریم مشکلات را بر طرف کنیم.
فداکار ادامه داد: ظرفیت های ملی بزرگی در استان وجود دارد و حداکثر توان را از این ظرفیت ها برای رفع موانع استفاده خواهیم کرد.

در این نشست برخی از فعالان صنعتی استان نیز مشکلات خود را بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha