۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85277341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اردستان:همه شاخص های اقتصادی شهرستان در دولت سیزدهم ارتقا یافت

کاشان _ ایرنا _ فرماندار اردستان گفت:دولت سیزدهم با کار و تلاش بی وقفه موفق شد طی ۲ سال اخیر همه شاخص های اقتصادی این شهرستان را ارتقا بخشید.

سید محمد هادی احمدی طبا زواره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان، ۱۳ هزار میلیارد ریال بود و در حال حاضر به ۱۸ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به وضعیت ابتدای دولت ۳۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد:همچنین با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، معدن و تجارت اردستان از ۲ هزارو ۸۶۳ نفر به سه هزارو ۳۷۵نفر در حال حاضر رسیده که رشد ۲۱ درصدی دارد.

وی اظهار کرد:بهره‌برداری از واحدهای صنعتی نیز از۶۰ واحد در ابتدای دولت سیزدهم به ۷۹واحد در حال حاضر رسیده که ۳۲ درصد افزایش داشته است و بهره‌برداری معادن شهرستان از ۸۹ به ۹۹معدن با رشد ۱۱ درصدی رسیده است.

فرماندار اردستان بیان کرد:ذخایره معدنی کشف شده شهرستان ۱۵میلیون تن بود که اکنون رشد حدود پنج درصدی نسبت به ابتدای دولت دارد.

احمدی طبا زواره گفت:از ابتدای تاکنون ۳۴میلیارد و۲۰۰میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی باتعهداشتغال ۱۸۰نفربوده پرداخت شده، همچنین تسهیلات تبصره۱۸، ۶۶میلیارد و۵۰۰میلیون ریال باتعهداشتغال۳۷ نفر، تسهیلات تبصره۱۶,
۱۶۳میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال باتعهد اشتغال۱۴۲نفر پرداخت شده است.
فرماندار اردستان بیان کرد:جمع کل تسهیلات اشتغال زایی شهرستان بالغ برسه هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال بود که توسط دستگاه های اجرایی مرتبط کار گروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان تخصیص یافته است.
احمدی طبا اظهار کرد: در بخش کشاورزی۱۵۳ میلیارد و۷۵۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده که ۲۰۵ نفر اشتغال به همراه داشته است.
وی درباره سرمایه‌گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در دولت سیزدهم ۱۵۰میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری و برای ۳۰نفر شغل ایجاد شده است،همچنین میزان تسهیلات پرداختی در این زمینه ۳۰ میلیارد ریال بوده است.
فرماندار اردستان افزود: در ۲ سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم، برای ۲هزار مشترک جدید شهرستان، سه کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۰ کیلومترشبکه فشار ضعیف و ۱۰دستگاه پست برق نصب و ۱۷۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
احمدی طبا تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم برق‌رسانی به ۲ روستای فاقد برق اردستان انجام شده، ۱۵خانوار از نعمت برق بهره‌مند شدند.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ها، ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده، ۶ کیلومترشبکه فشار متوسط، ۵۰۰مترشبکه فشار ضعیف و ۲ دستگاه پست توزیع اجراشده است.
فرماندار اردستان با بیان اینکه یکی از ظرفیت های اردستان نیروگاه خورشیدی است تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰مورد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت۲مگاوات انشعاب به شبکه برق شهرستان متصل است و کار تولید برق را انجام می دهند و از این تعداد ۱۰۰ مورد در ۲ سال اخیر نصب و راه‌اندازی شده است.
احمدی طبا یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تاسیسات برق ۳۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال بهینه سازی شده، هزارو ۵۰۰چراغ روشنایی معابر به ال ای دی تبدیل شده، تلفن حوادث ۱۲۱ و تلفن خدمات غیر حضوری ۰۳۱۳۷۱۲۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشترکان می باشد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha