برف در انتظار مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو ، کاهش دما ، افزایش شدت ناپایداری‌ها و بارش برف در برخی مناطق استان اردبیل از شنبه هفته آینده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، از روز شنبه (۱۳ آبان) بارش‌ها قسمت‌های بیشتری از استان اردبیل را فرا گرفته و در ارتفاعات بالای ۲ هزار و ۵۰۰ متر شاهد بارش برف خواهیم بود.

این شرایط جوی تا ظهر روز یکشنبه (۱۴ آبان) در استان ادامه خواهد داشت ، اوج بارش‌ها از بعد از ظهر شنبه تا اوایل وقت روز یکشنبه بوده و از ظهر یکشنبه تا اواسط هفته آینده آسمان استان اردبیل صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

جو استان اردبیل از امروز (چهارشنبه ۱۰ آبان) تا روز جمعه (۱۲ آبان) نسبتا ناپایدار و همراه با جریانات جنوبی خواهد بود.

بر این اساس آسمان در غالب مناطق کمی تا نیمه‌ابری توام با وزش باد جنوبی (تند تا گاهی نسبتا شدید) و افزایش نسبی دما بوده و در پاره‌ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان رگبار باران در برخی اوقات با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود ، هر چند موقتاً روز جمعه از شدت ناپایداری‌ها قدری کاسته می‌شود.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. بارش برف و استقرار هوای سرد از اوایل آبان ماه در منطقه معمول است ولی در بعضی سال‌ها نفوذ توده هوای سرد عرض‌های شمالی سبب سرمایش زودهنگام و حاکمیت سرما ، برف و کولاک در منطقه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha