تدابیر برای آماده‌سازی شهرک صنفی فارس؛از اجرای طرح‌های زیرساختی تا واگذاری زمین

شیراز-ایرنا- اقدامات لازم به منظور اجرای طرح‌های زیرساختی جهت راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی صنفی فارس در دستورکار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته و پیش‌بینی شده که اراضی این شهرک بر اساس برنامه زمان‌بندی تا ۱۸ماه آینده به مرحله واگذاری به متقاضیان برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تولید، توزیع و خدمات بخش مهمی از اقتصاد است که اصناف در آن نقش پررنگی دارند؛ این در حالیست که یکی از رویکردهای اصلی دولت تقویت واحدهای صنفی تولیدی است.

تدابیر برای آماده‌سازی شهرک صنفی فارس؛از اجرای طرح‌های زیرساختی تا واگذاری زمین

از آنجا که استان فارس از ظرفیت بالایی در این عرصه برخوردار است، می‌توان با راه‌اندازی شهرک تخصصی صنفی ظرفیت‌های تولیدی و صادرات محور اصناف تولیدی در این استان را ارتقا داد.

۲۹دی ماه سال ۱۴۰۱ بود که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از موافقت با مجتمع اقتصادی امداد برای ایجاد شهرک تخصصی صنفی در اراضی حدود ۱۰۰هکتار در شیراز خبر داد.

او همچنین در ۲۳ مردادماه سال جاری در خصوص ایجاد این شهرک صنعتی گفت: مراحل تملک زمین و انعقاد قرارداد با مجتمع اقتصادی انجام شده و فرآیندهای اجرایی در دست اقدام است تا زمینه مناسبی برای استقرار صنوف تولیدی شیراز فراهم شود.

در حال حاضر هم طبق اعلام این فعال اقتصادی، فرآیند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنفی فارس در شیراز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز فرآیند اجرایی نخستین شهرک تخصصی صنفی فارس در شیراز خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این شهرک تخصصی به منظور آماده‌سازی برای واگذاری در دستورکار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارگرفته است.

سید مصطفی هاشمی در جلسه مجمع اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲و پیشنهادی سال ۱۴۰۳این شرکت که با حضور معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شیراز برگزار شد افزود: با پایان یافتن مراحل اخذ استعلامات و تملک و این شهرک تخصصی، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های زیرساختی انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک تخصصی صنفی شیراز با مشارکت مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در اراضی به مساحت ۹۷هکتار در جاده نیروگاه سیکل ترکیبی احداث می‌شود گفت: این شهرک تخصصی ظرفیت استقرار ۲هزار واحد صنفی با پیش‌بینی اشتغال هشت هزار نفر را خواهد داشت.

هاشمی ادامه داد:در شهرک تخصصی صنفی شیراز انواع صنوف تولیدی و توزیعی و اصناف مزاحم شهری مستقر خواهند شد.

وی بر اهمیت ساخت شهرک‌های صنفی در استان تأکید کرد و گفت: رفع آلودگی صوتی و زیباسازی شهری و همچنین ارائه خدمات مطلوب‌تر در شهرک صنفی از مزیت‌های احداث این شهرک‌ است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یادآور شد: احداث شهرک‌های صنفی افزون بر رُشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان، موجب کاهش مشکلات ترافیکی در بافت شهری خواهد شد.

هاشمی ضمن قدردانی ازحمایت‌های استاندار فارس و پیگیری‌های نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و همکاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد در فرآیندهای مختلف تملک اراضی و ایجاد این شهرک تخصصی اظهار امیدواری کرد که شهرک صنفی شیراز بر اساس برنامه زمان‌بندی تا ۱۸ماه آینده به مرحله واگذاری به متقاضیان برسد.

تدابیر برای آماده‌سازی شهرک صنفی فارس؛از اجرای طرح‌های زیرساختی تا واگذاری زمین

بدون شک با راه‌اندازی این شهرک تخصصی صنفی و آموزش در این حوزه، استان پهناور فارس در مسیر توسعه قرار گرفته و گامی مهم در جهت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در استان برداشته می‌شود؛ در واقع راه‌اندازی شهرک‌های صنفی بهبود کسب وکار، رُشد و توسعه صنعت و اقتصاد استان و حل معضل اشتغال را به همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha