۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85277561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۱ هزار جلد سند روستایی در دشتستان صادر شده است

بوشهر- ایرنا- معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: از مجموع ۲۲ هزار و ۲۶ خانوار روستایی در شهرستان دشتستان تعداد ۲۱ هزار و ۴۷۵ جلد سند روستایی صادر شده که معادل ۹۷ درصد تعداد خانوار این شهرستان است.

به گزارش ایرنا ، علی افرند روز چهارشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان دشتستان اظهارکرد:همچنین از ۱۷ هزار و ۶۶ خانوار شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان دشتستان سه هزار و ۵۶۶ جلد سند صادر شده است که معادل ۲۰ درصد تعداد خانوار شهری این شهرستان است.

وی افزود: از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دشتستان همگی دارای طرح هادی هستند و در ۵۱ روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت گرفته و بازنگری طرح ۲۷ روستا نیز در دست اقدام است.

افرند یادآورشد: طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۱ با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال ۱۷۳ کیلومتر از معابر روستاها از محل قیر رایگان با مشارکت دهیاری‌ها بهسازی و آسفالت شده است که این میزان معادل یک چهارم سهمیه استان بوشهر است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان در ۸۹ روستا طرح هادی اجرا شده و هماهنگی‌های لازم جهت اجرای طرح هادی در ۱۱ روستای باقیمانده نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: از ۵۱ روستای در معرض خطر سیلاب تاکنون ۲۲ روستا با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال ایمن سازی شده است و مابقی روستاها به تناسب تخصیص اعتبار در برابر سیلاب ایمن سازی خواهد شد.

افرند گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۳۰ قطعه زمین به مساحت حدود یک میلیون مترمربع به متقاضیان جهت ساخت مسکن در دشتستان واگذار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیباسازی بافت روستایی و ایجاد اماکن تفریحی و توریستی زمینه‌سازی توسعه گردشگری روستایی است، بنابراین امسال در تلاشیم با همکاری فرماندار، شوراهای اسلامی، دهیاران و مشارکت‌های مردمی زمینه توسعه گردشگری را در سطح روستاهای شهرستان فراهم کنیم تا بستر مناسب اشتغال پایدار برای جوانان روستایی فراهم شود.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی

وی گفت: در ۸۲۳ روستا و آبادی استان بوشهر تاکنون ۶۳ درصد واحدهای مسکونی معادل ۴۶ هزار و ۴۵۶ واحد مقاوم‌سازی شده که طی برنامه‌ریزی تا پایان دولت سیزدهم درصد مقام‌سازی واحدهای مسکونی در این استان به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یادآورشد: در شهرستان دشتستان ۵۹ درصد واحدهای مسکونی معادل ۱۲ هزار و ۴۳۵ واحد مقاوم‌سازی انجام شده است.

افرند افزود: انتظار می‌رود دهیاران در خصوص آگاهی‌رسانی و ترویج تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی و پرونده سازی جهت استفاده متقاضیان از این تسهیلات همت گمارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha