شهرداری‌های اصفهان از اجرای خارج از ضوابط طرح‌های مسکن جلوگیری کنند

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: شهرداری‌ها بر اساس قانون و مقررات مکلفند از اجرای طرح‌های احداث مسکن برخلاف ضوابط، جلوگیری و آن را گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا مرتضوی روز چهارشنبه در یکصد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان با محوریت طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر در استانداری افزود: معاونت عمرانی هم با دقت و پیگیری مجاهدانه رصد خواهد کرد تا پروژه‌ای در هیچ نقطه استان خارج از ضوابط احداث نشود.

وی ادامه داد: بطور قطع نمی‌خواهیم پروژه‌هایی را بسازیم که به لحاظ فنی نتوانیم از آنها دفاع کنیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه مهندسان ناظر باید قبل از مرحله اجرای فونداسیون بر پروژه‌ها نظارت داشته باشند، اظهار داشت: جلسه گذشته مباحثی در مورد احداث برخی پروژه‌ها برخلاف ضوابط مطرح که پس از پیگیری‌ در همان جلسه مشخص شد که اخبار رسیده اشتباه است.

ارائه خدمات ویژه دولت در حوزه مسکن

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دولت خدمات ویژه‌ای در حوزه مسکن به جامعه ارائه می دهد و باید کار، نظارت و کنترل بیشتر بر فعالیت های این حوزه در راستای تقویت سرمایه اجتماعی انجام شود تا مردم هم بیش از پیش امیدوار شوند.

عباس مُقتدایی افزود: باید خدمات انجام شده در بخش‌های بسیار فراگیر را هر ۱۵ روز یکبار به روزرسانی کنیم.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات نیازمند برخورداری از سامانه‌ای است که بر اساس آمار روزانه انجام شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: شورای مسکن اصفهان یکی از فعالترین شوراهای استانی است که بطور مرتب تشکیل می‌شود و تلاش شده است که کارها بر اساس نظم و برنامه‌ریزی پیش برود.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان نیز در این جلسه گفت: مسائل هر شهرستان در حوزه مسکن از موضوع تامین زمین تا پروژه‌های در حال ساخت بصورت هفتگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه جلسه امروز شورای مسکن به شهرستان خمینی شهر اختصاص داشت، افزود: کمبود زمین زیادی در خمینی شهر و شهرهای تابعه این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: از مجموع بیش از ۱۰ هزار متقاضی این شهرستان تاکنون برای یک هزار واحد تامین زمین شده که بخشی از این طرح‌ها در حال ساخت است و مراحل سفت کاری آنها تا انتهای سالجاری تکمیل و وارد مرحله نازک کاری خواهد شد و واحدهای احداث شده سال آینده تحویل متقاضیان می شود.

قاری قرآن بیان کرد: بدنبال این هستیم که تامین زمین در خمینی شهر انجام شود اما اراضی این شهرستان محدود است و بررسی‌های لازم در این جلسه در مورد اراضی دانشگاه صنعتی و اراضی نظامی مجاور خمینی شهر انجام و تصمیم‌های لازم گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، یکصدو چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان با دستور کار گزارش فرماندار خمینی شهر از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، گزارش دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان و مدیریت شُعب بانک مسکن در باره پرداخت تسهیلات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن و گزارش مدیرکل بنیاد مسکن در باره پیشنهادها و میزان و نحوه الحاق اراضی به روستاهای همجوار شهرهایی که کسری زمین دارند به منظور اختصاص به متقاضیان برای نهضت ملی مسکن برگزار شد.

خمینی شهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.

به گزارش ایرنا، "نهضت ملی مسکن" طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال و در اُفق چهار ساله ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha