بسیج ۱۰ هزار نیروی پلیس فرانسه به بهانه افزایش یهودستیزی

تهران- ایرنا- وزیر کشور فرانسه به دلیل آنچه افزایش وندالیسم (Vandalism: خرابکاری و تخریب‌گرایی) اماکن متعلق به یهودیان این کشور ادعا کرد، از بسیج ۱۰ هزار نیروی پلیس برای محافظت از این اماکن خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژرال دارمنَن (Gerald Darmanin) به اعضای پارلمان فرانسه گفت در راستای دستور امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور، ۱۰ هزار نیرو برای محافظت از ۹۵۰ مکان متعلق به جامعه یهودیان از جمله مدارس، کنیسه ها و مراکز فرهنگی اعزام شده اند.

وزارت کشور فرانسه مدعی است که از زمان آغاز درگیری ها بین فلسطینی ها و صهیونیست ها ۸۵۷ مورد حوادث یهودستیزی به ثبت رسانده که به گفته وزیر کشور بیش از مجموع موارد ثبت شده در کل سال ۲۰۲۲ است.

رسانه های فرانسه روز سه شنبه گزارش دادند که در پاریس و حومه آن از جمله در شهرهای سن‌توان (Saint-Ouen) و اوبرویلیه (Aubervilliers) نماد رژیم صهیونیستی با اسپری روی دیوارهای چندین واحد مسکونی و اداری نقش بسته بود.

به گزارش ایرنا، مکرون با درخواست آتش بس و شتابگیری روند آزادی اسرا، به حملات رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان داده و گفته است که محاصره کامل [غزه]، بمباران‌های بی‌محابا و حتی احتمال اقدام گسترده زمینی خطرات را برای غیرنظامیان غزه افزایش می‌دهد.

وی در عین حال در سفر به مصر گفت: فرانسه حق [رژیم] اسرائیل را برای دفاع از خود به رسمیت می‌شناسد.

بر اساس گزارش وزارت خارجه فرانسه حدود ۵۰ شهروند فرانسوی در غزه بسر می برند اما پاریس می‌خواهد پوشش حمایتی خود را به سمت کارکنان موسسه فرهنگی فرانسه و خانواده‌های آنها گسترش دهد که بدین ترتیب شمار آنها به حدود ۱۷۰ نفر می‌رسد.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و ششمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل‌آویو قرار دارد.

وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر دیروز (سه شنبه) خبر داده بود که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) هشت هزار و ۵۲۵ شهروند فلسطینی در نوار غزه در اثر بمباران های وحشیانه و بدون توقف رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که ۷۰ درصد آنها را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha