۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85277608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«اجرای خیابانی» به جشنواره تئاتر اصفهان رونق خاصی بخشیده است

اصفهان– ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: امسال سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان با اضافه شدن بخش «اجرای خیابانی» به آن، پس از ۱۵ سال رونق خاصی به خود گرفته است.

به گزارش ایرنا، سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از ۱۵ تا ۱۹ آبان امسال برگزار می‌شود.

علی تمنایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جشنواره امسال با فعال شدن کانون‌های تئاتر خیابانی در مرکز و شهرستان‌های استان در ۲ بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در مجموع برای حضور در جشنواره ۱۰۱ اثر به دبیرخانه آن ارسال شده بود که ۵۹ اثر مربوط به بخش «تئاتر خیابانی» و ۴۲ اثر مربوط به بخش «تئاتر صحنه‌ای» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: از میان ۵۹ اثر بخشِ تئاتر خیابانی ۲۰ اثر و از جمع ۴۲ اثر بخشِ صحنه‌ای ۱۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای تئاتر استان گفت: در این جشنواره نسل جدیدی از کارگردان های تئاتر در اصفهان امکان ظهور یافته‌اند.

«اجرای خیابانی» به جشنواره تئاتر اصفهان رونق خاصی بخشیده است

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز گفت: برای بخش جنبی جشنواره ۲ اجرا در گلستان شهدا و یک اجرا در محل به شهادت رسیدن شهدای امنیت در خانه اصفهان در نظر گرفته شده است.

رضا دهقانی با اشاره به مشارکت بی‌سابقه گروه‌های تئاتر در این دوره از جشنواره گفت: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب، نگاه به جشنواره امسال بر مبنای امیدآفرینی است.

وی خاطرنشان کرد: اجراهای صحنه‌ای این جشنواره در سه مکان «تالار هنر»، «پردیس هنر» و «سالن ماه حوزه هنری» اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی سی و پنجمین جشنواره تئاتر اصفهان نیز گفت: با تغییراتی که در بدنه انجمن نمایش با برگزاری انتخابات پس از حدود سه سال صورت گرفته است گروه های نمایشی با انگیزه و توان بیشتری به میدان آمده‌اند.

جواد ایزددوست افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره امسال نسبت به ۳۴ دوره قبل، بی‌سابقه و امیدوارکننده است.

وی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره، نقش شهرستان‌ها نسبت به سال‌های گذشته پُررنگتر و حضور گروه‌های شهرستانی از نظر تعداد آثار نیز چشمگیرتر است.

به گزارش ایرنا، اصفهان ۴۰ گروه نمایشی ثبت شده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha