کره شمالی در حال آماده‌سازی برای مرحله نهایی سومین پرتاب ماهواره‌ای

تهران- ایرنا - سازمان اطلاعات کره جنوبی در گزارشی به نمایندگان مجلس این کشور از آماده‌سازی مرحله نهایی سومین پرتاب ماهواره کره شمالی پس از دو پرتاب ناموفق در اوایل سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، کره شمالی پس از دومین پرتاب ناموفق ماهواره در ماه اوت ( مرداد/ شهریور ) اعلام کرده بود در ماه اکتبر ( مهر/ آبان ) سال جاری پرتاب دیگری انجام خواهد داد، اما چنین اتفاقی نیفتاد و کره شمالی دلیل این تاخیر و زمان مشخص آن را اعلام نکرد.

براساس اطلاعات یو سانگ بوم نماینده حزب حاکم "قدرت مردم" در مجلس کره جنوبی، برپایه گزارش سرویس اطلاعاتی ملی این کشور به کمیته اطلاعاتی مجلس در جلسه غیرعلنی به نظر می رسد کره شمالی در میانه مراحل نهایی آمادگی برای پرتاب ماهواره که شامل کنترل کردن موتورها و سیستم پرتاب است.

به نظر می رسد کره شمالی کمک فنی از روسیه دریافت کرده و احتمال موفقیت آمیز بودن این پرتاب بالاست.کمک فنی در مسائل فضایی یکی از نتایج نشست کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه سپتامبر ( شهریور/ مهر ) بوده است.

باوجود این کره شمالی با کمبود سرمایه و تکنولوژی روبه روست و هنوز تکنولوژی های لازم برای پرتاب موشک های بالستیک قاره پیما و کلاهک هسته ای را ندارد.

این گزارش ادعا کرده اطلاعاتی درباره احتمال تجارت سلاح و تکنولوژی میان کره شمالی و روسیه در اختیار دارد.

سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی نیز مدعی شد کره شمالی بیش از یک میلیون گلوله توپخانه ای و سایر سلاح ها را از اوایل ماه اوت ( مرداد/ شهریور ) برای کمک به مسکو در جنگ اوکراین ارسال کرده است. این میزان گلوله توپخانه ای برای مصرف دو ماه مسکو در جنگ کافی است. به علاوه اطلاعاتی در دست است که کره شمالی هیاتی از کارشناسان پرتاب موشک را در اوایل ماه اکتبر ( مهر / آبان ) به روسیه فرستاده است.

باتوجه به جنگ اسرائیل و فلسطین در این گزارش آمده است نشانه هایی وجود دارد که رئیس کره شمالی به مقامات رسمی دستور داده اقداماتی برای تامین کمک جامع به فلسطین انجام دهند.

کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد ادعاهای واشنگتن درخصوص فراهم کردن سلاح برای حماس را رد کرده و آن را شایعات بی اساس خواند و واشنگتن را متهم کرد به دنبال مقصر این جنگ در خاورمیانه و سرزنش کشور سوم می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha