۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85277714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت حلقه چاه غیرمجاز در سلسله مسدود شد

۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85277714
هفت حلقه چاه غیرمجاز در سلسله مسدود شد

خرم آباد - ایرنا - رییس منابع آب سلسله گفت: هفت حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش های صنعت و باغداری این شهرستان مسدود شده است.

ذبیح جودکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این تعداد سه حلقه چاه در بخش صنعت و چهار حلقه چاه نیز مربوط به بخش باغداری بوده که به منظور کنترل و برخورد با تخلفات حوزه منابع آب با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی پر و مسدود شد.

وی افزود: به منظور حفظ و صیانت از منابع آبی، لازم است در این راستا کشاورزان شهرستان نسبت به نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی خود اقدام کنند.

رییس منابع آب سلسله با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر تاثیر خوبی بر روی منابع آبی شهرستان داشته و برنامه های مناسبی نیز در راستای حفظ منابع آبی در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر دشت الشتر در وضعیت مناسبی از حیث منابع آبی قرار دارد، ضمن اینکه توانستیم با اجرای برنامه های پیشگیرانه، کشت سیب زمینی را از سه هزار و ۷۰۰ هکتار به ۱۷۰ هکتار رساندیم.

هفت حلقه چاه غیرمجاز در سلسله مسدود شد

جودکی با اشاره به نصب ۲۵ دستگاه کنتور هوشمند از ابتدای سال جاری تاکنون، اضافه کرد: مالکان چاه ها برابر سقف مجاز خود از منابع آب های زیرزمینی برداشت کنند تا وضعیت موجود دشت الشتر به عنوان بهترین دشت استان از نظر آب های زیرزمینی حفظ شود.

وی با بیان اینکه سلسله کمترین چاه غیرمجاز در لرستان را دارد و چاه غیرمجاز عمیق در این شهرستان وجود ندارد، یادآور شد: در حال حاضر ۵۹۰ حلقه چاه در بخش های صنعت، کشاورزی و شرب شهرستان سلسله وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha