۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85277745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی در اسلامشهر آزادسازی شد

اسلامشهر - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر گفت: ۸۵۰ هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان با حضور فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، شهرداری با سه دستگاه لودر از تصرف تغییر کاربریهای غیرمجاز خارج و آزادسازی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان تهران، مسعود ایلکا روز چهارشنبه اظهار داشت: به منظور حفظ و حراست از عرصه های کشاورزی، استمرار تولید و در راستای اجرای تبصره ۲ماده ۱۰قانون حفظ کاربری اراضی زراعی وباغی، امروز دربخش احمدآباد مستوفی،روستاهای رضی آباد و بهمن آباد، ۱۱۰مورد دیوارکشی، بناهای ویلایی، سکو، محوطه سازی و آلاچیق در اراضی کشاورزی قلع و قمع شد.

وی افزود: به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها و تداوم و بهره وری آنها از تاریخ تصویب قانون، تغییرکاربری اراضی زراعی و باغها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرکها ممنوع است.

ایلکا خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام که مانع از بهره برداری و استمرار کشاورزی اراضی زراعی و باغها درقالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییرکاربری محسوب شود.

به گفته این مسئول، سامانه ۱۳۱آماده دریافت شبانه روزی گزارش های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی است.

کاشت هشت هکتار محصول کاملینا در شهرستان فیروزکوه

۸۵۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی در اسلامشهر آزادسازی شد

این روابط عمومی در گزارش دیگری به نقل از سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی فیروزکوه اعلام کرد: کشت این گیاه در هشت هکتار از مزارع فیروزکوه عملیاتی شد.

به گفته محمد خادمیان هاشمی کشت دانه روغنی کاملینا یا (کتان‌کش) چند سال اخیر در کشور آغاز شده و در بین محصولات زراعی از اهمیت خاصی برخورداراست.

وی خاطرنشان کرد: گیاه کاملینا مقاوم به خشکی است و در شرایط دیم به خوبی رشد می‌کند و احتیاجات آبی بسیار کمتر و مقاومت به سرمای بهاره بیشتری نسبت به سایر گیاهان روغنی به خصوص آفتابگردان و کلزا دارد.

این مسئول یادآور شد: همچنین این گیاه ۴۰ درصد امگا ۳ و ۲۰ درصد امگا ۶ و خاصیت ضد سرطانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha