نهضت ملی مسکن روستایی عاملی برای تشدید مهاجرت معکوس از حاشیه شهرهاست

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در روستاها و تسریع در واگذاری زمین به متقاضیان گفت: این امر علاوه بر تثبیت جمعیت روستایی، به مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها نیز می انجامد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی افزود: باید زمینه ای فراهم شود تا همه متقاضیان دارای شرایط از ظرفیت نهضت ملی مسکن به بهترین شکل ممکن و در سریع ترین زمان بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین سیاست ها، تثبیت جمعیت روستایی با ارتقای شاخص های توسعه ای و رفاه روستاهاست که نهضت ملی مسکن هم می تواند به کمک به این سیاست بیاید.

بیشتر بخوانید:

۸۱ درصد واحدهای اجرایی بنیاد مسکن در آذربایجان‌غربی به مرحله اسکلت رسید

آذربایجان‌غربی رتبه سوم کشوری در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد

۳۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی تعیین تکلیف شدند

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: روستاییان، قشر مولد جامعه هستند و با تثبیت جمعیت در روستاها می توان زمینه تولید بیشتر را فراهم کرد البته باید در این خصوص امکانات لازم را نیز مهیا کنیم.

معتمدیان یکی از مهمترین بخش های اجرای نهضت ملی مسکن را موضوع آماده سازی زمین ها دانست و اظهار کرد: از همه ظرفیت ها برای تسریع در آماده سازی باید استفاده کرد تا زمین با امکانات لازم به موقع در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نهضت ملی مسکن روستایی عاملی برای تشدید مهاجرت معکوس از حاشیه شهرهاست

وی، مزیت های نهضت ملی مسکن در روستاها در برخی از موارد را بسیار بیشتر از شهرها عنوان کرد و ادامه داد: امکان واگذاری ۹۹ ساله و بدون هزینه، ارائه تسهیلات ارزان قیمت نسبت به شهر و همچنین وسعت بسیار بیشتر از زمین های شهری و در کنار آن هزینه های کمتر ساخت از جمله این مزیت ها به شمار می روند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال کاهش سهم آورده متقاضیان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: در این راستا می توان کاهش هزینه زمین را به عنوان یک مزیت دانست که در این خصوص واگذاری ۹۹ ساله روستایی یک حسن به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، نهضت ملی مسکن از طرح های ابتکاری دولت سیزدهم است که قرار است چهار میلیون واحد در این قالب برای متقاضیان در کشور واگذار شود که سهم آذربایجان غربی از این میزان کمی بیش از ۲۰۰ هزار واحد است.

نزدیک به نیمی از این تعداد نیز به مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در آذربایجان غربی تعلق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha