سمنان بیشترین مدرسه ۲ نوبته را در بین شهرستان‌های استان دارد

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در این استان، گفت: بیشترین مدرسه‌های ۲ نوبته در این استان مربوط به شهرستان سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجمال وزیری روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن همایش اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: ۲۴ آموزشگاه به صورت ۲ نوبته برای پوشش جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان سمنان فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد مدارس استان سمنان فرسوده و برخی تخریبی است، ادامه داد: فرسودگی مدرسه‌ها، افزایش جمعیت دانش‌آموزان اتباع خارجی و نرخ رشد جمعیت، موجب مشکلاتی در زمینه کمبود فضای آموزشی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان در مقایسه با دیگر استان‌ها در زمینه کمبود معلم وضعیت مطلوب دارد، اما کمبود معلم مشکل تمام استان‌های کشور است که به گفته مسوولان ملی در سال‌های گذشته باید برای این مشکل تدبیر و بیشتر از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروی انسانی استفاده می‌شد.

وزیری بیان کرد: دبیر غیرتخصصی در مدارس دوره‌های متوسطه در استان سمنان وجود ندارد و تمامی معلمان طبق گزارش‌ها بر پایه طرح طبقه بندی مشغول به فعالیت هستند.

اعزام ۵۰ دانش آموز از استان سمنان به دیدار رهبر معظم انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۴۰ نفر از دانش‌آموزان برتر استان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب به تهران اعزام شدند.

وی افزود: هفته بسیج دانش آموزی امسال در استان سمنان با برگزاری بیش از یکهزار و ۱۱۱ عنوان برنامه گرامی‌داشته می‌شود که یکی از این برنامه‌ها دیدار تعدادی از دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب است.

وزیری اضافه کرد: برپایی راهپیمایی ۱۳ آبان از دیگر برنامه‌های شاخص گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی در این استان است.

وی ادامه داد: جامعه انقلابی و پویا از مدرسه انقلابی و پویا شکل می‌گیرد و نظام آموزش و پرورش کشور راهبرد آموزش توام با پرورش به منظور تربیت انسان‌های کامل را دنبال می کند و بدون شک در تحقق این راهبرد رسانه نقش بی‌بدیل دارد.

وزیری تصریح کرد: همخوانی سرود، برپایی ۵۵ موکب فرهنگی و ایجاد ایستگاه‌های ترویجی و ورزشی و نقاشی از جمله برنامه‌های جانبی در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان در استان سمنان است.

خریداری ۱۰ دستگاه وسیله نقلیه و اولویت توزیع با مناطق کم برخوردار

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۰ دستگاه وسیله نقلیه خریداری و با اولویت مناطق محروم در اختیار آموزش و پرورش بیارجمند، میامی و آرادان قرار گرفت.

وزیری با تاکید بر اینکه اهتمام تمامی مسوولان استان بر این است تا دانش‌آموزی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازنماند، افزود: با همراهی دستگاهی مختلف از آغاز سال تحصیلی تا کنون نزدیک به ۹ هزار قلم نوشت افزار در بین جامعه هدف توزیع شد و این روند با توزیع ۲ هزار قلم نوشت افزار دیگر ادامه دارد.

یکهزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha