صلاحیت پیمانکاران شرط اصلی مشارکت در طرح‌های اجرایی استان سمنان است

سمنان- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: صلاحیت شرط اصلی همکاری پیمانکاران و مشاوران در طرح‌های دستگاه‌های اجرایی است که تشخیص و روند آن از سوی این سازمان پیگیری و تعیین می‌شود.

نادر مالکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیمانکاران استان سمنان در رشته‌های مختلف از جمله رشته ساختمان و ابنیه، آب، راه و ترابری، تاسیسات و تجهیزات، در ساخت و اجرای طرح‌های عمرانی این استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه تشخیص صلاحیت پیمانکاران به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه «ساجات» انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر پیمانکاران مشکل و نارضایتی داشته باشند، در چارچوب قانون بررسی می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان بیان کرد: لازمه همکاری پیمانکاران با دستگاه‌ای اجرایی بارگذاری مدارک مربوط به فعالیت پیمانکاری به صورت اینترنتی در سامانه و اعمال نظر کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رتبه‌بندی آنها است.

وی ابراز کرد: رتبه بندی پیمانکاران پنج درجه دارد که شرکت‌های پیمانکار با نظر به ویژگی‌ها، توانایی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله توان نیروی فنی، توان مالی، تجربه کاری و سوابق و امتیازات دیگرشان می‌توانند موفق به اخذ رتبه از یک تا پنج شوند.

مالکی ابراز کرد: رتبه‌بندی معیاری است که یک شرکت در رقابت با شرکت‌های دیگر توان خود را در زمینه‌های مختلف از جمله مالی، اجرایی و علمی به اثبات برساند.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان، رتبه یک بالاترین و بهترین رتبه است و رتبه پنجم پایین ترین درجه برای پیمانکار محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha