۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85277964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تلاش دولت رونق و توسعه گردشگری کردستان است

۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۳
کد خبر: 85277964
تلاش دولت رونق و توسعه گردشگری کردستان است

سنندج- ایرنا- نماینده تام الاختیار وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کردستان در زمینه گردشگری دارای ظرفیت های بالایی بوده اما مغفول مانده و تلاش دولت توسعه و رونق این صنعت در استان است.

به گزارش ایرنا، میثم آسوپا عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران کردستان در سنندج اظهار کرد: توجه به توسعه حوزه گردشگری در کردستان و رونق آن می تواند موجب رشد اشتغال شود و از قِبَل آن درآمدهای مفید و مستقیمی برای مردم حاصل می شود.

وی با اشاره به برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان، گفت: بیشترین شکایات مطرح شده توسط مردم در این میز ارتباطی مربوط به حوزه میراث است و دلیل آن هم این بوده که کردستان دارای بافت‌های تاریخی زیادی است و چون مردم اطلاعی از مخوارد قانونی در این زمینه ندارند با مشکل مواجه می شوند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: برای رفع مشکلات حوزه میراث در کردستان باید جلساتی با حضور کارشناسان شهرداری و میراث فرهنگی برگزار شود و ساخت و سازها و مجوزهایی که قبلا صادر شده مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به موضوع صنایع دستی در کردستان ادامه داد: صنایع دستی کردستان در حوزه چوب و کارهای مرتبط خیلی سرآمد است اما بحث مهم در این زمینه صادرات است و باید تلاش کنیم مشکل صادرات و تجاری سازی صنایع دستی این استان را رفع کنیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha