امام جمعه اردبیل: دولت‌های اسلامی و عربی در حوادث غزه چشم به آمریکا دوخته اند

اردبیل-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در نسل کشی غزه غیر از ایران هیچ کشوری در عالم اسلام جرات مخالفت صریح با شیطان بزرگ را ندارد و دولت های اسلامی و عربی چشم به تصمیم آمریکا دوخته اند.

به گزارش ایرنا از دفتر امام جمعه اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در دیدار اعضای ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان اردبیل اظهار کرد: اعلام روز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز بسیج دانش آموزی نشان می دهد که دانش آموزان عزیز می توانند با روحیه حماسی ، انقلابی و بصیرت سیاسی نقش خطیری را در پیشرفت و صیانت کشور ایفا کنند.

وی افزود: آن شهید بزرگوار در جریان هجوم رژیم بعث عراق توانست با سن کم اما با شجاعت، جرات و جسارت مثال زدنی در تاریخ این کشور ماندگار شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اعلام روز شهادت او به عنوان بسیج دانش آموزی برای این است که فرزندان و دانش آموزان ما مثل آن شهید بزرگ به اراده آسمانی و مرتبت عظیمی از معرفت دست پیدا کنند.

آیت الله عاملی گفت: ما به دنیا افتخار می کنیم که امثال شهید فهمیده و بالازاده داریم که نماد بزرگی از قدرت روحی دانش آموزان ما هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عنوان بسیج به خاطر این است که در هر کجای کشور کاری بر زمین ماند بسیجیان عزیز این کار را انجام بدهند یعنی تبرعی کارکنند نه وظیفی.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هر کجا دیدید یک فرد اخلاص دارد و خودش را فدای عزت و حشمت کشور بکند، به چنین فردی می گویند بسیجی، شخصی که دلش برای اقتدار و اعتلای کشور و جایگاه کشور می تپد، بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: ایران زمانی یک امپراتوری با عظمت بود الان ۴۰ درصد آن باقی مانده و بقیه از دست رفته است.کسی که دلش می سوزد و می خواهد کشور با سرعت به هیبت و جایگاه اصلی خود برگردد به چنین شخصی بسیجی می گویند.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام بسیجیان به کسب علم و دانش گفت: کشور ما در یک منطقه متلاطم قرار گرفته است و کینه آمریکا و اروپا نسبت به ایران تمام نشدنی است. آنها اگر فرصت پیدا کنند ایران را با خاک یکسان می کنند.

آیت الله عاملی گفت: علت اینکه دشمنان این ملت یک بار هم نمی توانند به ایران نگاه طمع آمیز داشته باشند، این است که بسیجی های ما با یافته های جدید علمی قدرت دفاعی کشور را به قدری بالا برده اند که بایدن مدام پیام می دهد و التماس می کند که ایران در غائله غزه باید ضبط نفس داشته باشد.

وی ادامه داد: یک ملت نیازمند غرور مقدس است، غرور ما ۵۰۰سال شکسته شد هرکس تکه ای از کشور ما را برداشت بیگانگان به جای ملت برای این کشور تصمیم گرفتند. حضرت امام(ره) می فرمایند وقتی شاه را می دیدم که درکنار رئیس جمهور آمریکا چطور حقیرانه ایستاده ناراحت می شدم. چنین انسان های با غیرتی وزن کشور را بالا بردند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: در عالم اسلام در نسل کشی غزه غیر از ایران اسلامی هیچ کشوری جرات مخالفت صریح با شیطان بزرگ را ندارد، عالم اسلام آتش گرفته و داخل آتش می سوزد اما دولت های اسلامی و عربی چشم به تصمیم آمریکا دوخته اند!

آیت الله عاملی گفت: در رابطه با جنایت های اخیر اسرائیل از هیچ کشور عربی و اسلامی صدایی عمده شنیده نمی شود چون همه می ترسند و نمی توانند از کلمه اشغالگر استفاده بکنند.

امام جمعه اردبیل افزود: ملت ها این جنایات را محکوم می کنند اما دولت ها می ترسند یعنی حاکمیت ملی در کار نیست کشوری که حاکمیت و استقلال دارد و خودش برای خودش تصمیم می گیرد، ایران است.

آیت الله عاملی ادامه داد: بخشی از این مساله به رهبری، بخشی هم به پیشرفت های علمی برمی گردد چرا که این دو اگر نباشد یک کشور به آب می رود اولین رکن حاکمیت ملی رهبریت آرمانی است، رهبر نباید بترسد و مرعوب شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: نخستین چیزی که در بسیج دانش آموزی لازم است پیشرفت علمی بوده یعنی وقتی که نتایج کنکور اعلام می شود آنهایی که رتبه های یک رقمی و دو رقمی می آورند از مجموعه بسیج باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق و تهذیب نفس گفت: آن بچه کوچک که در غزه آیه را در جای مناسب خودش می خواند من در حیرت می مانم ،پدر و مادر و معلم او چگونه وی را تربیت کرده اند که آیه را به خوبی و به جا می خواند. همه چیز آن کودک از دست رفته اما با روحیه حماسی مصاحبه می کند عجیب است که برای صحبت های خود آیه را شاهد می آورد معلوم می شود که منزل، مدرسه و معلم آنها قرآنی بوده است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: موضوع مهمی که باید در بسیج دانش آموزی محقق شود عبارت است از بصیرت سیاسی، مبادا دشمن با جنگ روحی و روانی به تعبیر عرب ها "الحرب النفسی" باعث شود که یک جوان در خاک دشمن بازی کند. چرا که قتدار کشور زمانی است که بصیرت باشد.

وی یادآور شد: حدود ۲۰۰ کانال بالای سر ما بذر نفرت، تسویل و مکر السیات را بر سر ما می ریزند و جوانان ما را گاهی به اشتباه می اندازد آنها خوب و بد ، حق و باطل و سعادت و شقاوت را جا به جا می کنند .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: الان چه کسی شک و شبهه دارد که حق با فلسطین است؟ رژیم غاصب ۷۵سال است وارد خانه مردم شده است و باید برود به همان جایی که از آنجا آمده است این ها گفتند که هیتلر آمده ما را در کوره خانه به آتش کشیده پس باید به ما یک مملکت بدهید بر این اساس اروپایی ها آمدند و آنها را در فلسطین ریختند.

امام جمعه اردبیل افزود: آنها ۷۵سال است انسان های مظلوم را می کشند و رسماً ترور می کنند تروریست دولتی در دنیا اسرائیل است و خودش اعلام کرده جواد مغنیه و فتحی شقاق را ترور کرده است.این رژیم جعلی یک قلدر به تمام معنا شده چون آمریکا و اروپا پشت او ایستاده اند.

وی گفت: ملت فلسطین دیدند که به مرگ تدریجی افتاده اند و مدام کشته می شوند انسان های عاقل آیا در این شرایط می نشینند و تماشا می کنند ؟قطعاً خیر!

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha