۵۶۰ نفر با افتتاح طرح‌های صنعتی سفر رئیس جمهور به کردستان صاحب شغل می شوند

سنندج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با افتتاح طرح های صنعتی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان برای ۵۶۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

بختیار خلیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان چهار پروژه صنعتی افتتاح می شود، اظهار کرد: در این سفر با حضور مسئولان کشوری عملیات اجرایی یک طرح بزرگ در حوزه پتروشیمی آغاز می شود.

وی حجم سرمایه گذاری انجام شده برای طرح های قابل افتتاح در این سفر را ۱۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال خواند و بیان کرد: واحد تولیدی آجر فشاری و انواع سفال ماشینی در شهرستان قروه یکی از این پروژه ها است که برای احداث آن ۵۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان واحد تولید پروفیل یو پی وی سی را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این دوره از سفر رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

خلیقی اضافه کرد: واحد تولید قیر و ظروف فولادی دیگر پروژه صنعتی است که در این سفر در شهرستان مریوان با حجم سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: عملیات اجرایی طرح تولید ظروف شیشه ای دهان گشاد و انواع بطری شیشه ای با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در این سفر آغاز می شود.

خلیقی یادآور شد: عملیات بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معدن باریت شاه نشین مریوان نیز دیگر پروژه ای است که به اتمام رسیده و در این سفر به بهره برداری می رسد؛ برای این پروژه نیز ۱۵۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دور نخست سفر خود ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ به استان کردستان سفر کرد، رییس جمهور قرار است در دور دوم سفرهای استانی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته یعنی ۱۱ و ۱۲ آبان مهمان مردم کردستان باشد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفر دیگری برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرده بود و سفر روز پنجشنبه سومین سفر وی در کمتر از ۱۸ ماه محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha