بیش از  ۱۴ هزار تُن کود بین کشاورزان سیستان و بلوچستان توزیع شد

زاهدان - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار تن کود شیمیایی به منظور حمایت از کشاورزان استان برای کشت پاییزه بین آنان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف ملاشاهی جوان شامگاه چهارشنبه در نشست کارگروه کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در مجموع امسال بیش از ۲۰ هزار و ۹۶۰ تن انواع کود تهیه کرده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سهمیه کودهای ازته، فسفاته وپتاسه حدود ۴۹ هزار و ۲۴۸ تن است که تاکنون بیش از ۱۴ هزار تن آن بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مصرف کودهای کشاورزی باعث بهبود کیفیت و افزایش تولید محصولات کشاورزی می‌شود و یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و به همان اندازه که مصرف بیش از حد آن ضرر دارد، مصرف کمتر از حد استاندارد هم به شدت به تولید آسیب می‌زند.

ملاشاهی بیان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وظیفه تهیه و تدارک، توزیع، حمل و نقل و فروش انواع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی به خصوص کود شیمیایی را بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha