اعلام همبستگی سفرای کشورهای اسلامی مقیم ایرلند با مردم فلسطین

لندن – ایرنا – سفرای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مستقر در دوبلین طی دیدار با سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین، اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و با مردم مظلوم و بی‌دفاع این کشور اعلام همبستگی کردند.

کاظم شریف کاظمی کاردار سفارت کشورمان در دوبلین روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره این دیدار گفت: سفرای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با هماهنگی کامل مقابل سفارت فلسطین در ایرلند جمع شدند تا مراتب همبستگی و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه نشان دهند.

وی افزود: سفیر فلسطین طی اظهاراتی از تمام نهادهای بین‌المللی و کشورها درخواست کرد که فشارها روی رژیم آپارتاید اسرائیل را افزایش دهند و ماشین جنگی آن را متوقف کنند. وی همچنین اشاره کرد که هر ۱۲ دقیقه یک کودک در فلسطین شهید می‌شود و این وضعیت وخیم انسانی و حقوق بشر نمی‌تواند بیش از این ادامه یابد و باید متوقف شود. وی از تمام کشورها و افرادی که از فلسطین حمایت می‌کنند قدردانی کرد.

کاردار سفارت کشورمان افزود که دیپلمات‌های شرکت کنند نیز مراتب تسلیت خود را به سفیر فلسطین اعلام و رژیم آپارتاید اسرائیل را برای اقدامات سبوعانه‌اش محکوم کردند. شریف کاظمی افزود: آن‌ها همچنین از دولت ایرلند درخواست کردند که روی تلاش‌های دیپلماتیک برای متوقف کردن جنگ و تسهیل دسترسی‌های بشردوستانه به مردم مظلوم غزه متمرکز شود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام کودکان و زنان غزه همچنان ادامه دارد و از یک سو افکار عمومی جهان از دولت های خود می‌خواهند که برای پایان بخشیدن به کشتار دسته جمعی انسان‌ها و نسل‌کشی و پاکسازی نژادی اقدام کنند و از سوی دیگر کودکان و زنان غزه از کمک سازمان‌ها و نهادها جهانی ناامید هستند.

مردان و زنان غیر نظامی غزه می‌گویند که مسئولان و مقام‌های نهادهای رسمی جهان در لفظ خواستار پایان دادن به کشتار غزه هستند اما در عمل هیچ اقدامی نمی‌کنند و برخی نیز با حمایت از رژیم صهیونیستی تحت عنوان دفاع از خود، نسل‌کشی و کشتار مردم بی‌دفاع را توجیه می‌کنند.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و ششمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل‌آویو قرار دارد.

وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر دیروز (سه شنبه) خبر داده بود که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) هشت هزار و ۵۲۵ شهروند فلسطینی در نوار غزه در اثر بمباران های وحشیانه و بدون توقف رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند که ۷۰ درصد آنها را زنان، کودکان و افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha