کاهش سن مدیریتی در دانشگاه ارومیه موجب پیشرفت این دانشگاه شد

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه گفت: کسب رتبه‌های مختلف و ارتقای علمی در سطوح جهانی صرفا به دلیل کاهش ۱۰ سال سن مدیریتی در دانشگاه ارومیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر احمد علیجانپور عصر چهارشنبه در نشست با جوانان با موضوع نقش جوانان در پیشرفت ایران اسلامی اظهار کرد: جوانان همیشه و در هر جا باید در صحنه علمی و اقتصاد جامعه حضور داشته باشد و از این رو سن مدیریتی دانشگاه ارومیه در دولت سیزدهم ۱۰ سال کاهش پیدا کرده است تا شعار جوان‌گرایی را عملی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد به جوانان در تمامی سطوح جامعه افزود: هر کجا به جوانان اعتماد کردیم نتیجه مثبت دربر داشت از همین رو در دانشگاه ارومیه با اعتماد به جوانان، قله‌های علمی در سطح کشور و جهانی را کسب خواهیم کرد.

علیجانپور ادامه داد: در رتبه بندی تایمز ۲۰۰ رتبه ارتقا یافته‌ایم که این میزان پیشرفت در ‌تمامی رتبه بندی‌های جهانی نیز مشهود است.

کاهش سن مدیریتی در دانشگاه ارومیه موجب پیشرفت این دانشگاه شد

وی با بیان اینکه در قراردادهای دانشگاه با صنعت، پیشرفت چهار برابری داشتیم افزود: در سال‌های گذشته جمع رقم قرارداد با صنعت ۳۶ میلیارد ریال بود که این رقم امروز به ۱۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

رییس دانشگاه ارومیه در خصوص پیشرفت همه‌جانبه استان گفت: پیشرانه‌های توسعه استان احصا شده و در اولویت دولت سیزدهم است اما بخش امور جوانان استان نیاز به توجه ویژه دارد که دانشگاهیان طالب ویژه این بخش هستند.

وی در خصوص تسهیلات آکادمیکی جوانان استان نیز افزود: آذربایجان‌غربی حدود ۸۳ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو، یک هزار ۶۸۱ هیات علمی تمام وقت و حدود چهار هزار نفر هیات علمی پاره وقت و حق‌التدریسی دارد.

علیجانپور در تشریح دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه با ۱۱ دانشکده و ۶ پژوهشکده میزبان ۱۴ هزار و ۲۰۰ دانشجو است که از این تعداد نیز با طرح دیپلماسی آموزشی دولت سیزدهم یک هزار و ۶۰۰ دانشجو بین‌المللی و خارجی هستند.

به گزارش ایرنا، نشست با دانشجویان و جوانان با موضوع نقش جوانان در پیشرفت ایران اسلامی امروز با حضور دبیر شورای عالی جوانان کشور در آمفی تئاتر آرتمیا پردیس دانشگاه ارومیه با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha