معاون وزیر ورزش: منابع مالی بخش خصوصی برای توسعه ورزش قهرمانی جذب شود

سنندج - ایرنا - معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بر ضرورت جذب منابع مالی بخش خصوصی برای توسعه ورزش قهرمانی با توجه به محدودیت اعتبارات دولت تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا پولادگر شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی روسا و نواب روسای هیات‌های ورزشی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید از هلدینگ ها و مجموعه های صنعتی بزرگ برای توسعه ورزش قهرمانی استفاده کرد که ظرفیت بسیار خوبی برای پیشرفت ورزش است.

وی اراده دولت را حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه ورزش اعلام کرد و افزود: طرحی در صف رسیدگی در صحن مجلس است که در صورت تصویب، به سرمایه‌گذار حوزه ورزش امتیازاتی داده می شود تا علاقمند به سرمایه گذاری در این بخش شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تصویب هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریالی در مجلس برای پایگاه های قهرمانی، ادامه داد: باید تا پایان سال جاری رقم پیش بینی برای تجهیز پایگاه های قهرمانی تخصیص یابد.

پولادگر یادآور شد: باید در ورزش قهرمانی تلاش کنیم موضوع باشگاه داری و فرآیند آن را سرعت بخشیده و توسعه بخشیم که یکی از ثمرات آن این است که مسئله ای به نام اشتغال در حوزه قهرمانی نخواهیم داشت و فعالان این عرصه در رشته ورزشی خود صاحب شغل می شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش قهرمانی فعالیت باشگاه ها نقش اصلی را ایفا می کند، افزود: سیاست دولت کمک به باشگاه هاست.

برگزاری مسابقات ۲ جانبه با چند جانبه توسط استان های مرزی با کشورهای همجوار، لزوم ورودی رایگان لیگ ها برای استان های محروم و تلاش دولت برای توسعه ورزش همگانی، از دیگر مطالبی بود که معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به آن اشاره داشت.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم گفت: استان کردستان در رشته های مختلف ورزش در بخش بانوان و مردان ظرفیت های ورزشی بسار خوبی دارد و نتایج امسال در مسابقات کشوری، آسیایی و بین المللی گویای این واقعیت است.

آمنه غلام ویسی به کسب مدال های آسیایی و جهانی توسط بانوان استان اشاره و اضافه کرد: جزو استان های کم برخوردار بوده و نیازمند توسعه زیرساخت های ورزشی است.

وی گفت: ایجاد اماکن ورزشی در روستاها باعث شده سرانه ورزشی از ۵۰ سانتیمتر در ۲ سال گذشته ۷۲ سانیتمتر برسد که البته با میانگین کشوری فاصله دارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان تاکید کرد: کردستان استانی صنعتی نیست و تنها حامی ورزش، کمک های مالی اداره کل ورزش و جوانان است ولی با پیگیری های صورت گرفته، لاستیک بارز کردستان حامی ورزش شده و تلاش ما جذب حمایت بخش خصوصی از ورزش است.

در حال حاضر حدود ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha