خراسان رضوی دارنده رتبه ششم کشور در وصول درآمدها است

مشهد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: گزارش خزانه‌داری کل کشور در حالی است که این استان از حیث وصول درآمدهای مصوب بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، رتبه ششم را در میان سایر استانها دارد.

به گزارش ایرنا، سید حامد حسینی روز پنجشنبه در نشست تجهیز درآمدهای استان خراسان رضوی در مشهد، گفت: این استان طی هفت ماه گذشته از سال جاری با وصول ۱۲۶هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال دارای تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد است.

وی بیان کرد: در این مدت حدود ۶ هزار میلیارد ریال وصولی مازاد درآمدهای عمومی خراسان رضوی نسبت به مصوب هفت ماه رقم خورده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۴۸ درصد رشد داشته است.

حسینی با اشاره به پایه های درآمدی خراسان رضوی، گفت: در هفت ماه گذشته از سالجاری بیش از ۹۶ درصد درآمدهای عمومی استان از محل درآمدهای مالیاتی بوده که عملکرد این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است.

دبیر ستاد تجهیز درآمدهای عمومی خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه وضعیت وصول درآمد در استان مطلوب است و رتبه خوبی را در این زمینه داریم.

به گزارش ایرنا، درآمد دولت شامل وجوه مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند که این درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود.

از جمله این موارد می توان به برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha